Dag 2 - Reisverslag uit Peking, China van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Peking, China van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

12 Oktober 2017 | China, Peking

Vandaag waren we om 5.00 uur al wakker, maar voor de rest hadden we heerlijk geslapen. Om 7.00 uur konden we ontbijten en dan om 8.00 uur de bus in naar de Chinese muur. Dit was vanaf het hotel 76 kilometer. Maar omdat er in Beijing 3300000 mensen wonen is het verkeer een chaos. Ze hebben ook de regel ingesteld met de nummerborden. Deze week was het dan zo als je nummerbord als laatste cijfer een 3 of 6 heeft mag je niet rijden. En volgende week zijn het weer 2 andere cijfers. Iedereen mag ook maar 1 auto per adres hebben. Ook aan de kleur van het kenteken van de auto kan je zien wat er inzit. Zo is een zwart kenteken van iemand in de politiek of iemand die bij een ambassade werkt, een wit kenteken van iemand die bij het leger is en een blauwe kenteken is voor de gewone burgers.
Maar ik dwaal weer af want we waren op weg naar de Chinese muur. Daar aangekomen even een stukje lopen om er te komen. Maar het is wel indrukwekkend om te zien. Er zijn waar wij waren twee kanten die je kan beklimmen. Een stijle en één die nog stijler is, nou wij zijn de stijle opgegaan. Nou wat een klim zeg niet normaal, soms zijn er wat treden , maar die zijn dan helemaal versleten dus echt makkelijk lopen is het zeker niet. Maar wel heel gaaf om te doen. En wat een geweldig uitzicht hadden we. En als je boven bent moet je ook weer naar beneden, nou dat is een kunst op zich. Het is maar goed dat er een reling aan de zijkant zit want het lijkt veel stijler als je afdaalt. Maar goed we hebben het er heelhuids vanaf gebracht. Beneden aangekomen even een bakkie gedaan, en wachten op de rest. Toen naar het restaurant om te lunchen. Wat een heerlijke dingen allemaal. Na de lunch de bus weer in op weg naar de Ming tombe. Dat is ook wel mooi om te zien, een hele lange weg met aan twee kanten beesten. Hierover werd de keizer in zijn kist gedragen als hij dood was en naar de tombe ging. Ook stond daar een rekje met allemaal rode bordjes eraan. Dit zij wensen die mensen doen, want ze zijn wel allemaal heel erg bijgelovig. Zo is er aan het begin een schildpad waarvan gezegd wordt dat als je zijn kop aait je oud wordt en over zijn komt wordt je rijk. Nou ik wil alle twee wel dus ik heb ook gevreven. Je weet maar nooit. En over een drempel moet je eerst met je rechtervoet en zonder hem aan te raken, dit is om boze geesten te verdrijven. Heel stom natuurlijk maar iedere keer als ik over een drempel moest lette ik er wel op. Hahaha ik hou niet van geesten, en helemaal niet als ze boos zijn.
Ondertussen was het weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Heen hadden we er 2 uur over gedaan, nou terug was het nog veel erger, over een stukje van 5 kilometer hebben we anderhalf uur gedaan. Maar goed je zit rustig in de bus en er is genoeg zien op straat. Vanavond hebben we met een aantal mensen eend gegeten, deze werd heel dun gesneden, en dan moest je hem op een velletje deeg leggen wat soja erover lenteui en ??? en dan zo opeten. Nou René vond het heerlijk. Maar voordat we gingen eten zei hij ik wil niet dat ze de pootjes weghalen want die wil ik kluiven. Nou dat was wel heel vreemd want dat wou nooit iemand. Komen ze terug met een bord hebben ze de botten van die eend gefrituurd. Nou het bord was leeg kan ik je vertellen. Na het eten nog even wat gelopen, maar een terrasje of iets is hier niet. Dus even bij de Starbucks een koffie voor René gehaald. Ik moest natuurlijk weer plassen, verstaan die jongens achter de balie geen Engels. Nou ik voorgedaan dat ik naar de wc moest. Toen begrepen ze het wel. Terwijl we daar zaten kwam er iemand van onze groep binnen die ons had zien zitten. Een avond daarvoor hadden die een fles wij gekocht, nou we zijn toen met hun mee naar de kamer gegaan en hebben daar heerlijk even zitten kleppen met een wijntje erbij.
Ondertussen is het nu 24.00 uur en ga ik me mandje opzoeken want morgen is het om 7.00 uur weer ontbijten, en daarna weer een drukke dag. Maar daarover morgen mee.

Welterusten en tot morgen.

• 12 Oktober 2017 - 19:09

Anneke :

Geweldig. Genietze

• 12 Oktober 2017 - 23:40

Hilds:

Het begin klinkt geweldig wat een leuke ervaring dat verkeer. Dan zeggen ze dat Amsterdam erg is met het verkeer. Kijk al uit naar jullie volgende verslag

• 13 Oktober 2017 - 08:41

Janny Bergsma:

Geweldig geniet van alles mooie ervaring kijk uit naar volgende verslag

• 14 Oktober 2017 - 00:11

Lucy:

Hoi Kitty en Rene,

Ik beleef mijn eigen vakantie weer. Fantastisch! En wat een kolossale stad, hè.
    Veel plezier, morgen.

Lucy

• 15 Oktober 2017 - 11:52

Betty:

Hoi Kitty en René
    Wat een geweldig avontuur zeg. En dat klimmen, hoef je geen ochtendgym te doen.
    En dan al die geesten .....jullie komen straks helemaal begeestigd terug.
    Hele fijne nieuwe dag en geniet met volle teugen.

Hartelijke groetjes en liefs.