Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Kitty

27 Oktober 2017 | Nederland, Almere-Buiten

Hallo allemaal,

Helaas is er aan onze vakantie al weer een eind gekomen.
Jammer genoeg heeft niemand mee kunnen genieten van onze belevenissen. Dit kwam omdat er gewoon geen verbinding met internet gemaakt kon worden. In Beijing was een groot congres dus al het internet was afgesloten. En ook later kregen we heeeellll moeilijk verbinding met wifi.

Maar wat hebben we een geweldige vakantie gehad. Alle dagen hebben we dingen bezocht en hele stukken gelopen. Iedere morgen was het om 6.30uur of 7.00 uur wake up call 1 keer zelfs om 5.30 uur. Dus lekker uitslapen was er niet bij.

We hebben in de hoge snelheidstrein gezeten die ging 344 km per uur, en de zweeftrein die 214 km per uur ging. Echt leuk om dat mee te maken.

Ook zijn we 2 keer met de slaaptrein geweest, de eerste keer was niet echt een succes. Rene ging niet boven liggen, en ik ook niet want er was geen trapje, en als je dan een paar keer per nacht uit je bed moet is dat geen goed plan om te klimmen en klauteren. Dus Rene begon rechtop en ik liggen maar het is natuurlijk smal en korter dan een normaal bed, dus na een paar uurtjes was hij het helemaal zat en moest ik maar gaan zitten. Dus ik maar op de gang een boekje zitten lezen. Resultaat van deze nacht kan je wel raden, we waren gesloopt. Maar gelukkig de tweede keer wilde degene met wie we sliepen wel boven zodat wij beneden konden slapen. Dit ging een stuk beter.

In het begin hadden we niet zulk heel mooi weer, daar had ik geen rekening mee gehouden want er zat geen warm iets in me koffer. Dus wij op zoek naar een vest voor mij. Nou dat is zo makkelijk nog niet. Al die Chinezen zijn klein en slank en ik ben dat helaas nog niet. Maar goed na twee avonden zoeken toch een trui gevonden.

Waar zijn we allemaal geweest denk je nu, nou ik zal wat dingen vertellen:

Dag 3
Plein van de Hemelse vrede, hier hebben ooit 1 miljoen mensen opgestaan. Dus kan je nagaan hoe groot het is. Hier ligt ook Mao, wij zijn daar niet in geweest want er stond een rij van 2 uur wachten.
De verboden stad is ook heel erg groot maar wel indrukwekkend.
Met de bus langs het vogelnestje het stadion van de olympische spelen.
Het zomerpaleis, aan het eind daarvan met een drakenboot terug naar de ingang gevaren. Dezelfde avond naar een Kung fu show.

Dag 4
Tempel van de Hemelse vrede, eerst loop je door een groot park waar mensen dansen, breien, sporten, kaarten en majong spelen.
Daarna bij een theehuis, waar we een theeceremonie kregen.
Met riksja langs de oude huisjes van Beijing. Hutons genoemd. Nou is het zo dat de huisjes hier geen eigen wc en douche hebben. Ze hebben gewoon een openbaar toilet. Nou wil het geval dat Rene naar de wc moest. Gaat zo'n toilet in er zit nergens een deur in en binnen ook niet. Het zijn gewoon 3 van die sta wc's op een rijtje. Dus is er maar even iemand voor de ingang blijven staan, maar dat doe je ook niet voor de liefhebberij want wat een stank is het daar. Bbbrrrr. Ook bij mensen in zo een huisje binnengekeken. Toen naar de nepmarkt, alles wat dat aan merkartikel staat is nep. Daarna naar de nachttrein voor onze eerste rit. Eerst langs allemaal controles, tickets worden op naam en paspoortnummer afgegeven dus ook dit wordt allemaal heel goed nagekeken. In het begin was het wel gezellig in de trein. wijntje erbij. Maar er moest ook geslapen worden. Nou hoe deze nacht is gegaan staat hierboven al beschreven.

De rest van ons verhaal komt morgen want anders is het niet leuk meer zoveel je moet lezen.

• 28 Oktober 2017 - 14:25

Marleen:

Geweldig !! Ben benieuwd naar de verdere verhalen. Zowieso horen we ze vrijdag. Groetjes