Van Bandung naar Yogyakerta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van Bandung naar Yogyakerta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van Bandung naar Yogyakerta

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

15 September 2018 | Indonesië, Jogjakarta

En weer is er een dag voorbij gevlogen. Ook weer leuke dingen meegemaakt en vreselijk gelachen. Maar laat ik maar bij het begin beginnen.

Vanmorgen om 4.45 uur ging ons wekkertje weer. Douche aankleden en naar beneden om te ontbijten. Om 6.00 uur stonden de taxibusje klaar om ons naar het station te brengen. De bus waar steeds mee gereden hebben was al onderweg met onze bagage naar Yogyakarta. Op het station kregen we de tickets. Deze staan op naam en je moet dus ook je paspoort laten zien, anders kan je nu niet mee.
We hadden de exclusieve coupe, die was helemaal achteraan. En die trein was lang phoeeee..
Precies om 7.20 vertrok hij. Het was een hele mooie rit langs allemaal rijstvelden, kokosbomen en bananenbomen. Ook langs het spoor staan allemaal kleine huisjes, je kan het niet eens huisjes noemen zo erg ziet het er uit. Zijkanten van zeil, een dak met bakstenen erop anders waaien de golfplaten er van af. Echt triest om te zien.

Op sommige perrons stopt hij 4 minuten maar er zijn er ook waar het 10 minuten is. Ik had gehoord dat er op het station een schone en normale wc moest zijn. Ik geroepen dat we bij de volgende halte konden plassen. Dus de trein stopt, wij met een man of 6, 7 de trein uit en het spoor overgestoken. Wordt er ineens gefloten en geroepen, bleek het dat deze stop maar 4 minuten was. Nou we hebben nog nooit zo hard gerend. Precies op tijd want de laatste was binnen en hij ging gelijk rijden. Wat zullen al die mensen in de andere coupés gelachen hebben om ons.

Voor in de trein kon je van te voren eten bestellen, nou dat was echt lekker nasi met kip en gebakken banaan en nog iets weet alleen niet wat het was.

Na een rit van van ruim 8 uur kwamen we aan in Yogyakarta. Stukje naar de bus gelopen en die heeft ons weer naar het hotel gebracht.

Om 18.00 uur moesten we beneden zijn want we gingen maar een dansvoorstelling met eten erbij. Na een half uurtje waren we gearriveerd, een hele grote zaal die verdeeld was in kleine zaaltjes. Het eten was echt geweldig, er was een bbq daar stonden ze verse saté op te bakken. Na het eten moesten we naar eee theaterzaal. Daar was een voorstelling van Ramayana. Een balletvoorstelling maar dan met hele mooie kleding, dit duurde een beetje te lang want je verstaat er helemaal niks van. Na afloop nog even bij een bruiloft wezen kijken die daar werd gehouden. Zelfs nog met het bruidspaar op de foto.

Ondertussen is het zo dat als iemand iets wil weten, over wat er gedaan wordt en tijden enzo ze dit aan mij komen vragen. De hele dag hoor je: O vraag maar aan Kitty. De reisleider is jammer genoeg niet zo een prater en ik vraag wel van alles aan hem als het te lang duurt eer hij het verteld. Ben gewoon me roeping misgelopen, had reisleidster moeten worden. Hahahahaha.

Maar nu weer even serieus, morgen hebben we de wekker op 5.45 uur staan, en ondertussen is het alweer bijna 24.00 uur, dus ik ga lekker me mandje in.

Welterusten en tot morgen Kitty en René

• 15 September 2018 - 15:33

Hildazuidema:

Dat je je roeping als (reis)leidster bent misgelopen wisten wij al.
    Ben benieuwd naar de foto,s straks

• 15 September 2018 - 16:33

Slaap lekker en........ voor morgen weer
    Een hele mooie dag, zal mij benieuwen haha

• 16 September 2018 - 08:08

Debbie :

Stenoschrijfster, reisleidster. Je krijgt het druk. ;-)
    Veel mooie indrukken weer. Geniet. X

• 16 September 2018 - 12:57

Ria:

Jullie waren toch op vakantie .Je hebt het nog drukker als thuis gr