Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Oxford

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

08 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Vanmorgen was het weer vroeg dag. De bedden zijn goed, alleen is het een beetje smal. Dus als ik wil draaien geef ik René een zetje en zeg zachtjes we gaan draaien. Gelukkig luistert hij naar me dus dan draaien we tegelijk om. En dan kan ik weer verder slapen.
Terwijl René in de badkamer is lees ik de reacties die geschreven zijn. Toch leuk om te zien dat jullie het leuk vinden wat wij beleven en hier op reageren.

Toen naar beneden om te ontbijten. Dit was goed verzorgd. Stop ik een broodje in het rooster komt die er nooit meer uit, Ik een ober erbij geroepen, was gelijk de rooster stuk. Maar ik kon er niks aan doen.
Na het ontbijt naar boven schoenen aan en op pad. We wilden naar Blenheim Palace. Dit ligt in het plaatsje Woodstock, niet zo ver hiervandaan. We gingen met de bus, dan kan René ook wat zien van de omgeving. Kaartjes gekocht van de Hop on Hop off bus. Die kwam niet bij het Blenheim Palace dus moesten we overstappen. Alles is gelukkig goed gegaan, dus met een uurtje waren we er. Eerst was er een hele lange laan naar de ingang toe. Eenmaal binnen vond zelfs in het mooi. We zijn dan ook bijna 2 uur binnen geweest. Voor mij is dit echt heelllllll lang. Blenheim Palace is trouwens de geboorte plek van Sir Winston Churchill. Toen we eruit kwamen even geluncht, en daarna door de tuin gelopen.nou ja tuin, zeg maar park. Ook nog wat door Woodstock geslenterd. Hier zijn allemaal van die echte Engelse winkeltjes met van die tierlanteinendingetjes. En van alles met roosjes en goud. Het is een geluk dat we vliegen anders had ik echt heel veel meegenomen.
Toen met de bus weer terug naar Oxford. Even langs het hotel om wat op de kamer te zetten, snel weer weg naar de Hop on Hop off bus. Dit keer hebben we een heel rondje gemaakt van 50 minuten. Hebben we gelijk alles gezien. Gisteren hadden we hier trouwens een heel eind van gelopen. Maar nu heb je een oortje in en hoor je van alles over de stad. We zijn nog iets langer blijven zitten, en uitgestapt in het centrum. Uiteraard hebben we daar ook gelopen door de gezellige straatjes.
Ondertussen was het ook etenstijd geworden en keken we waar het gezellig was. We kwamen uit in een pub. De kaart had lekkere gerechten, dus hup wij naar binnen. Vragen of we wat kunnen eten, gelukkig dat kon dat. Na een kwartier hadden we nog niemand gezien, dus maar eens vragen of we konden bestellen. Blijkt het dat je dat zelf aan de bar moet doen. Dus René heeft voor ober gespeeld en drinken gehaald en eten besteld. Was weer eens wat anders. Hij moest wel gelijk betalen anders krijg je niks. Maar het was echt heerlijl wat we hebben gegeten. Ik had een visschotel met verschillende vis , en René had kip. Ik kreeg het niet eens op zoveel was het.
Hierna zijn we naar de bus gelopen om in het hotel nog een bakkie te doen. Komen we daar is de koffiemachine al schoongemaakt. Dus helaas voor René geen koffie. Dan maar een biertje, ook lekker. Ik een colaatje. Nu ligt René al te slapen en ik ga dat ook zo doen. Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe plaats. Dus wat gaan we doen AUTORIJDEN !!!!!!!!!!
Laten we hopen dat het weer net zo is als vandaag, wel heel veel wind maar het was droog en af en toe een flauw zonnetje.
Maar dat horen jullie morgen weer.

Slaap lekker en tot morgen Kitty

• 08 Juni 2019 - 20:16

Jiannoula:

Haii de details zijn vooral het leukste. Nou goed uitkijken morgen

• 08 Juni 2019 - 20:19

Hilda:

Leuk om jullie zo te volgen . Weer een leuke dag en een hoop gezien. Succes morgen met rijden . Hier stormt het ook en regen . Lijkt hier wel herfst. Benieuwd wat jullie morgen weer beleven

• 08 Juni 2019 - 21:30

Debbie:

Hahaha dat broodrooster. Zie het helemaal voor me.

• 09 Juni 2019 - 05:16

Betty:

Jullie lopen heel wat af.
    Leuk om het allemaal te volgen. Gaan jullie vandaag ook door naar een ander hotel of komen jullie weer hier terug? Fijne dag vandaag

• 09 Juni 2019 - 05:35

Ida:

Klinkt allemaal heel gezellig, weer een succesvolle dag gewenst en mooi weer.

• 09 Juni 2019 - 07:06

Janny:

Leuke dag weer geweest fijne dag weer

• 09 Juni 2019 - 07:10

Ria :

Zo dichtbij en zo,n avontuurlijke reis .ik vind het leuk , dus kijk uit naar het volgende verslag .gr

• 09 Juni 2019 - 08:43

Lida Van Der Meer:

Heel goed van jullie om een Hop on Hop off bus te nemen. Je krijgt dan globaal een indruk van de stad
    en dat is altijd handig. Veel plezier en in de pubs kun je goed eten, maar denk om de broodroosters hoor!
    Groeten van ons.