Van Bath naar Brighton - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van Bath naar Brighton - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van Bath naar Brighton

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

12 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Vandaag wordt weer een reisdag. Maar uiteraard eerst ontbijten. Daarna naar de kamer en de koffer inpakken. Nou ik kan vertellen dat gaat razendsnel. Koffer op bed, vuile was in de waszak, toiletspullen erin en klaar. We pakken ze toch niet uit en dat scheelt een hoop. In het kleine koffertje me e-reader en tablet, René zijn spullen en een fles drinken en dan kan die ook dicht. Uitchecken en we kunnen weer de auto in.
De afstand tussen Bath en Brighton is 128 mijl, dit is ongeveer een 205 kilometer. In Nederland is dat lang niet zo lang rijden als hier. We hadden nu de snelste route ingetoetst, maar dan reden we hoofdzakelijk nog over 2 baans wegen. Sommige stukken waren het er 4 maar dan kwam je om de paar mijl een rotonde tegen.
Onze eerste stop was in Stonehenge, gelukkig hebben ze hier overal wc's waar je zo naar toe kan, wij maken hier elke keer dankbaar gebruik van.
De stenen die hier staan hebben we niet gezien, want dan moest je met een bus mee. Maar we moesten verder.
De volgende stop was Salisbury, ook dit was ook een heel gezellig dorpje. Hier zijn we de kathedraal in geweest. Ondanks dat hij gerestaureerd wordt was hij heel mooi en heel groot. Binnen waren allemaal graven die al ruim 700 jaar oud waren. De mensen die erin lagen hadden ze van marmer er ook bovenop gelegd. Nog even wat door het dorpje gewandeld en toen terug naar de auto.
Onderweg moesten we weer erg nodig naar de wc, dus de weg weer af en dit keer naar een hele grote supermarkt. Gelijk maar even een broodje gehaald . In de koffiebar die er is koffie en thee. Zo hadden we gelijk geluncht.
Het laatste stuk hebben we in 1 keer gereden zonder te stoppen. Bij het hotel aangekomen eerst ingecheckt en de koffers naar de kamer. Nou dat gaat nog wat worden, als je naar de wc wil moet je 2 treetje af. Lijkt me verstandig om een lampje te laten branden, anders legt er vannacht vast iemand met z'n slaperige kop beneden.
Toen zijn we over de boulevard naar de pier gelopen en hebben hier wat gegeten. Durf het bijna niet te zeggen maar het was fish en chips. Hahahahaha. Toen nog een ijsje bij een stalletje, en weer bijna 2 kilometer terug lopen. Nu zitten we in de bar van het hotel een bakkie te doen.
Het zal niet zo heel laat worden denk ik, want het rijden is toch best inspannend. Constant opletten, en zeggen links, recht, rotonde, en gaan we nou rechtsaf dan kijk ik of een links niks aankomt en René rechts. We zijn een superteam. Maar René krijgt er steeds meer handigheid in.
Morgen gaan we Brighton onveilig maken. Hoe we dat gedaan hebben lezen jullie morgen.

Weltruste en tot morgen. Kitty

• 12 Juni 2019 - 19:25

Janny:

Erg mooi wat je allemaal ziet welterusten

• 12 Juni 2019 - 19:45

Betty:

Weer genoeg gezien en beleefd vandaag.
    Voor morgen een veilige en gezellige reis.
    Welterusten en tot horens

• 12 Juni 2019 - 20:09

Hilda:

Stonehenge ben ik geweest mooie stapels stenen .maar dat is het dan. Wel knap hoe ze vroeger hebben kunnen stappelen. Fijn dat het rijden went. Nog even genieten en dan is het al weer voorbij.

• 12 Juni 2019 - 20:07

Debbie:

Nou ik vind het dapper dat jullie dit allemaal zelf rijden. Je moet constant blijven nadenken. Dat is inderdaad heel inspannend. Geniet nog lekker. X

• 13 Juni 2019 - 06:53

Riar:

Knap dat René dat links rijden al zo goed onder controle heeft ,jullie hebben heel wat kilometers gereden .Een fijne dag gr