Van New Orleans naar Baton Rouge - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van New Orleans naar Baton Rouge - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van New Orleans naar Baton Rouge

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

10 September 2019 | Verenigde Staten, New Orleans

Ik lees dat jullie niet het hele verhaal hebben gehad, dus nog maar een keer getypt.
Vannacht werd ik wakker en moest plassen, maar dat doe ik in het donker want anders wordt René wakker. Ik zoeken naar het lichtknopje op de muur aan de buitenkant van de badkamer., geen knopje te vinden. Nou dan maar in het donker en op de tast. Kijk ik vanmorgen zit het gewoon aan de binnenkant. Ja dan kan ik wel zoeken natuurlijk :D . En het allerergste komt nog René was er niet eens. Die was net als thuis naar beneden gegaan. Wel lief want hij was bang dat ik wakker zou worden. Toen de wekker afliep de koffers ingepakt en alvast in de auto gezet. Ontbijten uitchecken, we hadden niet zo heel veel tijd, want we werden om 8.20 uur opgehaald door een busje voor een rondtour door New Orleans. Toen we nog 10 andere mensen opgehaald hadden begon de tour. Weer een hele andere kant op als waar wij gelopen hadden. Onderweg werd er heel veel verteld over de buurt waar we reden. Hij had het ook over Catharina die heel veel had verwoest. De huizen staan nu ook bijna allemaal op stenen ipv op de grond. Dat kan makkelijk want het zijn allemaal houten huizen. Wel leuk hoor met van die gietijzeren veranda's en balkons. En ook verschillende kleuren, ook zijn we uitgestapt bij een kerkhof. Niet normaal hoe groot dat is. En de mensen worden begraven en dan komt er een heel monument op te staan. Wel heel apart om te zien. De bus weer in op weg naar een koffietent voor een sanitaire stop en een bakkie. Om 11.00 uur zat de rit erop en werden we voor het hotel weer afgezet. De auto in en op weg naar Baton Rouge. Het zou ongeveer twee uur rijden zijn. Nog wat gegeten onderweg en weer verder. Toen we in Baton Rouge waren konden we het hotel niet vinden. De TomTom zei dat we er waren, maar daar stond ons hotel helemaal niet. Wij een gebouw in en daar gevraagd, de mevr. verteld ons waar we zijn moeten. Wij rijden maar geen Radisson hotel. Bij een ander hotel naar binnen en weer vragen. Blijkt het hotel niet meer te bestaan, en heeft het een andere naam gekregen, en legt het naast waar we nu staan. Auto geparkeerd en naar binnen. Beneden ziet het er netjes uit, maar de kamer is wel heel erg gedateerd. En in de badkamer hangen de vellen aan het plafond. Maar ja het is maar voor twee nachtjes, dus niet zeuren. Ik had op een plaatje een mooi gebouw gezien, rijden we er toch zo tegen aan. We wisten niet wat het was, maar voor we binnen waren moest me tas door de controle, en zelf moesten we ook door een detectiepoortje . Blijkt het het Capitol te zijn. Staat er iemand achter een balie die vraagt waar we vandaan komen. Toen zei ze als jullie opschieten kunnen jullie nog van het uitkijkpunt genieten op de 28 ste verdieping. Nou dat wilde we uiteraard wel. Om 16.00 uur zou het sluiten dus wij snel met de lift omhoog. Wat een geweldig uitzicht hadden we daar. En je kon een rondje lopen dus gelijk oriënteren waar we later nog heen willen. Terug beneden aangekomen, zijn we,in een soort eerste en tweede kamer geweest. Ook blijkt de gouverneur van Louisianna in dit gebouw zijn werkkamer te hebben. Wij weer terug naar de balie, de vrouw was zo enthousiast dat ze vertelde waar we morgen heen moeten gaan, en gezien moeten hebben. Ook kregen we een adresje om te eten. Wij daar naartoe, nou we hebben toch lekker gegeten. Ik heb voor het eerst schildpaddensoep gegeten en René crab met nog iets erdoorheen soep. Waren twee heerlijke soepjes. De rest was ook goed. Toen we daar zaten begint het ineens te waaien, later onweer en toen begon het te regenen, nou het kwam met bakken naar beneden, op straat stroomde het gewoon, zelfs in het restaurant begin het te lekken, en werden er emmertjes neergezet. Het hotel was niet zo ver bij het restaurant vandaan. Slaat René te vroeg af, moesten we gelijk een kwartier omrijden. Hahahahaha lijkt mij wel af en toe, ik rij ook nog wel eens verkeerd. Nu ligt hij heerlijk te slapen, ik ga zo even mijn boekje lezen en dan ook plat.

• 10 September 2019 - 22:55

Debbie:

Gaat weer niet goed, denk ik. Weer alleen het wc verhaal hahaha.

• 10 September 2019 - 22:55

Debbie:

Gaat weer niet goed, denk ik. Weer alleen het wc verhaal hahaha.

• 11 September 2019 - 09:44

Betty:

Het blijft tobben met het w.c. verhaal