Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

09 Maart 2020 | Thailand, Chiang Mai

En daar ben ik weer.
Ondanks dat we vroeg naar bed zijn gegaan hebben we redelijk geslapen. De eerste keer dat ik wakker was stond de klok op 23.15 uur. Ppppffffff dat wordt een lange nacht dacht ik. Even plassen en toen me bed weer in. Wel weer in slaap gevallen. Daarna was het 2.00 uur, René zat ook op het randje van het bed. Even gekletst en weer in slaap gevallen. De keer erna was het 4.00 uur, toen was het Patrick die lag te lezen. Ik ben toen maar me verslag van die dag gaan schrijven. Nog wat gelezen en weer in slaapstand. Toen werd ik wakker en was het 8.00 uur. Mooie tijd hup hup allemaal eruit en ontbijten. Na het ontbijt naar de overkant van het hotel, daar zit een boekingskantoortje. En aangezien we naar Chiang Rai willen hebben we het daar geboekt voor donderdag. We worden dan om 7.30 uur opgehaald bij het hotel. En de hele dag blijft de auto met chauffeur bij ons..
Gelijk aan dat vrouwtje achter de bali gevraagd of ze een kleermaker wist. Tuurlijk wist ze die, was ongeveer 30 minuten lopen. Ze maakte een tekening en wij aan de wandel. In de wijde omtrek was dat winkeltje wat ze had schreven niet te vinden. Als we vroegen of niemand ons kon helpen werden we steeds een andere kant opgestuurd. Op een gegeven moment een klein straatje ingelopen en daar stond op de deur: Tailor, of te wel kleermaker. Wij naar binnen, gevraagd of hij overhemden kon maken en wat het kosten. Nou dat kon hij wel, alleen toen hij hoorde hoeveel het er moesten zijn trok hij wit weg. Dat ging hij niet redden in 5 dagen. Wij weer naar buiten en even verderop zat er ook weer één. Bij deze kon het wel. Iedere keer Als ze dachten dat we klaar waren kwam er nog wat bij. Maar vrijdag na 17.00 uur kunnen we het allemaal ophalen. Ze kunnen ook gelijk de zaak sluiten want dan hebben ze het weer verdient voor een paar weken. Ondertussen hadden we wel weer trek gekregen dus op zoek naar iets waar we konden eten.
Gelukkig is dit gelukt hahahahaha.
Vanavond gaan we naar de avondmarkt, daar moet je flinkmlopen dus vanmiddag hebben we lekker bij het zwembad gezeten. Het water is ijskoud dus heb ik niet gezwommen, dat is wel jammer. Omkleden en toen met de tuk tuk naar de avondmarkt. Wat kan dat toch een gezellige belevenis. Er moest ook een pleintje zijn waar René en Patrick vorige keer heel lekker gegeten hadden. Na lang zoeken hebben we het gevonden. René aan de eend, Patrick nam een hele inktvis en ook ik nam uiteraard vis. Nou ik kan zeggen we hebben heerlijk gegeten. Na het eten nam Patrick bij een stalletje een ijsje. Je kon kiezen uit wel 70 soorten. Het werd er helemaal vers gemaakt. Ze hadden een ronde plaat die was heel koud en daar werden vruchten en melk opgegooid en dan met plamuurmessen maakten ze dat fijn. Nog wat erdoorheen en dan laten ze het heel koud worden zodat ze er krullen van kunnen maken, die gaan in een bakje, slagroom vruchten en saus erover en je hebt een heerlijk ijsje. Nog de markt over gelopen, wat leuke dingetjes gekocht. Toen naar het hotel terug. Ondertussen is het 23.30 uur en gaan we zo weer onze mandjes in.
Morgen weer een drukke dag, maar dat lezen jullie dan wel weer.

Slaap lekker en tot morgen Kitty

• 09 Maart 2020 - 18:02

Ingrid:

Waar een belevenissen weer. Ik vind het heerlijk mee te lezen. Geniet lekker verder Kitty, dan doe ik dat ook.....groetjes

• 09 Maart 2020 - 20:23

Jiannoula:

Hoeveel overhemden heb je dan nodig? En dat ijsss lekker. Maken ze toch ook bij Breed?
    Superr leuk weer.
    X mooie avonturen

FAN DI NA

• 09 Maart 2020 - 21:17

Debbie:

Klinkt weer als een geslaagde dag. En hopelijk zijn de overhemden mooi vrijdag. Ben benieuwd. Tot morgen weer.

• 10 Maart 2020 - 08:21

Betty:

Dat was me het dagje wel.
    Genoeg gedaan, hoeveel koffers hebben jullie extra mee?
    Fijne dag en ondernemende dag weer vandaag.
    Veel plezier en geniet.

• 10 Maart 2020 - 09:18

Rachel:

Wat een bevredigende dag geweest zo te horen.
    Ik ben benieuwd naar de fotos;-)
    Ook naar de plekken geweest waar Gordon en Patty zijn geweest? hihihi

Have a nice day

• 10 Maart 2020 - 13:19

Reny:

De kleermaker was hartstikke blij met jullie bestelling, hopen dat het allemaal mag passen, en ja de ijsjes smaken natuurlijk naar meer,ik kijk al uit naar jullie volgende verslag veel plezier samen o ja het valt van je tegen dat je niet ging zwemmen kit

• 10 Maart 2020 - 13:49

Ria:

Hebben jullie overhemden met korte mouw besteld ?
    Veel plezier op naar de volgende dag gr

• 10 Maart 2020 - 18:13

Janny:

Het is weer een mooi dag geweest