Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

10 Maart 2020 | Thailand, Chiang Mai

Zo daar ben ik al weer, niet normaal zo snel de dagen gaan. Het vliegt voorbij.
Maar ook vandaag hebben we weer van alles gedaan. Na lekker te hebben geslapen zijn we om 8.30 uur opgestaan. Aankleden, ontbijten en op pad. Eerst voor morgen een boottocht geregeld. Toen de tuk tuk geregeld voor een rit naar een tempel in de bergen met de naam Wat Phrathat Doi Suthep Uiteraard moet er eerst over de prijs onderhandeld worden. Toen Ik het met hem eens was kon de trip beginnen. De stad uit en de bergen in. Tjonge tjonge wat een weg, zeker 20 - 25 kilometer zijn we stijl omhoog gereden . Soms konden er net 2 auto's langs elkaar heen. Bbrrrrrr best eng hoor. Bij het tempelcomplex aangekomen moesten we nog een heel stuk met een kabeltreintje omhoog. Je kon het ook lopen, maar dat doen we een andere keer wel. Hahahaha
Boven aangekomen keek ik me ogen uit, allemaal tempels met héél véél verschillende boeddha's, gouden, van jade, liggende zittende echt te veel om op te noemen. Ook hier veel mensen die bidden en offers geven. Ook lopen er hier monniken die over mensen een zegen uitspreken. Je moet dan alleen op je knieën, dat kan ik niet dus dit heb ik maar overgeslagen. En misschien ben ik toch ook niet meer te redden. Voor we weggingen had ik wel al makkelijke schoenen aangedaan. Want iedere tempel die je ingaat, moet je je schoenen uit. Nadat we dit hadden bekeken zijn we weer naar onze chauffeur gelopen en gevraagd of hij door wilde rijden naar Hmong Village. Dat wilde hij wel, weer even praten over de prijs. Geregeld dus wij weer verder omhoog. Deze keer nog stikker en enger dan de eerste keer. Aangekomen eerst maar even kijken of we wat konden eten. Moeilijk is dit niet want eten is hier overal. René en Patrick een Thaise soep en ik ei met rijst. Klinkt raar maar was best wel lekker. Toen dit op was het dorp in. Nou ik kan je zeggen de weg naar de tempels was stijl, dit deed er echt niet voor onder. En hier moest je het zelf doen want geen treintje te bekennen. Was wel heel leuk om doorheen te lopen. Ook nog een kaartje gekocht voor een museum, nou dit was een oude schuur met wat oude gereedschappen meer niet. Toen verder naar boven. René en Patrick hielden het voor gezien, ik wilde nog hoger om te zien wat dat was. Nou niet veel dus, en van het uitzicht kon ik ook niet genieten want er hangt heel veel smog. Wel waren er hele mooie bloemen. Er stond een vrouw in kleding van wat ze daar dragen, en een man stond foto's van haar te maken. Ik gevraagd of Ik dat ook mocht. Geen probleem, bleek een man en vrouw te zijn. Later beneden bleek dat je die kleren kon huren. De vrouw had nu haar eigen kleren weer aan en wilde wel met mij op de foto. Moet toch niet gekker worden. Hahahaha. De chauffeur weer opgezocht en ons naar het hotel laten brengen. Daar even lekker rustig gezeten, tot het tijd was om weer om te kleden om te gaan eten. De tuk tuk weer in naar de nightmarket, gisteren waren we daar ook al, maar het is er heel gezellig. Dit keer zijn we op een pleintje wezen eten met allemaal foodtrucks. Konden we eten wat we lekker vonden. Ik heb heerlijk grote garnalen en kokkels gegeten, René kip en Patrick inktvis en sushi . Maar er is zoveel keus dat het moeilijk kiezen is hoor. Als toetje nog een crepe. Ook was er een cocktailbar, hier hebben er lekker één van genomen , het is tenslotte vakantie.
Patrick heeft weer een ijsje laten maken. Toen nog even de markt over gelopen richting waar de tuktuks staan. Die heeft ons weer veilig bij hethotel afgezet.
Er waren best veel vragen en opmerkingen gisteren dus die zal ik eens beantwoorden.

Ingrid: gezellig dat je meeleest en het nog leuk vind ook.

Jiannoula: René heeft overhemden, Patrick overhemden en broeken en een shirt en ik ook 2 blouses en 2 nachtponnen. Dat ijs heb ik nog nooit bij Breed gezien. Zal je er een filmpje over sturen.

Debbie: Ja ik ben ook wel benieuwd hoe ze zijn geworden. Maar nog 2 nachtjes slapen en dan hoor je het. Hahaha

Betty: We hadden allemaal 1 grote koffer en 1 kleine meegenomen. Maar die kleine waren bijna leeg en in de grote kan nog wel wat bij.

Rachel: Waar Patty en Gordon zijn geweest heb geen idee. Wel in Chiang Mai, maar waar ??????

Reny: De kleermaker was heellll blij. Nou dat zwemmen ga ik echt niet doen, echt zo koud bbbbbrrrr.

Ria: Nee allemaal met lange mouwen, ik zoek nog iemand die ze kan verkorten hahahahaha.

Janny: Ja maar de dagen lijken hier nog korter dan thuis.

Zo dit is het weer voor vandaag.
Tot morgen moeilijk Kitty

  • 10 Maart 2020 - 19:17

    Debbie:

    Hahaha gewoon een hele Q&A. Je kan zo op YouTube. Het klinkt weer als een hele gezellige dag. En de dagen gaan echt hard hè. Dus geniet maar extra. Kus daar.

  • 10 Maart 2020 - 19:32

    Hilda:

    Dat is echt genieten en lastig elke keer weer te moeten kiezen wat je eten wilt met zoveel keus.

  • 10 Maart 2020 - 22:56

    Ingrid:

    Heerlijk om te lezen. Koken ze daar wel schoon?? Niet dat jullie straks dagen moeten missen omdat jullie ziek zijn?? En heb je al gerechten gezien met producten waar we hier niet eens aan zouden denken dat te eten?? Ik ben benieuwd lieve groetjes, Ingrid

  • 11 Maart 2020 - 09:48

    Ria:

    Wat weer een reis jullie moeten wel een stevige maag hebben met al dat speciale eten
    Ik dacht dat jullie op vac gingen het lijkt wel een werk trip maar ja als je terug bent kan
    je uitrusten lieve groet

  • 11 Maart 2020 - 17:02

    Betty:

    Weer genoeg beleefd, deze dag. Ik lag met griep en koorts op bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Lekker 2 weken genieten .

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2020

Van Koh Samui naar Almere

20 Maart 2020

Koh Samui

19 Maart 2020

Koh Samui

18 Maart 2020

Koh Samui

16 Maart 2020

Van Chiang Mai naar Koh Samui
Kitty

Actief sinds 07 Okt. 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

14 April 2024 - 15 Mei 2024

Malaga

07 December 2023 - 09 December 2023

Kerstmarkt Barcelona

18 Oktober 2023 - 25 Oktober 2023

Malaga

10 September 2023 - 26 September 2023

Vietnam

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

Centerparcs Meerdal

14 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Gezellig met de kleinkids op stap

21 Juli 2023 - 25 Juli 2023

Paar daagjes Duitsland

11 Juni 2023 - 25 Juni 2023

IJsland

14 Mei 2023 - 19 Mei 2023

Hamburg

16 Oktober 2022 - 23 Oktober 2022

Familiepret in Turkije

08 September 2022 - 18 September 2022

Thessaloniki

13 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Op vakantie met Fenrir en Linde

12 Maart 2022 - 18 Maart 2022

Valencia

30 September 2021 - 02 Oktober 2021

Eindelijk weer

07 Maart 2020 - 22 Maart 2020

Thailand

07 September 2019 - 22 September 2019

Amerika Louisianna

27 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Polen

07 Juni 2019 - 14 Juni 2019

Engeland

14 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Cruise

11 September 2018 - 26 September 2018

Java en Bali

11 September 2018 - 26 September 2018

Indonesië

09 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis China

Landen bezocht: