Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 Maart 2020 | Thailand, Ko Samui

En hebben jullie mij gemist??? Gisteren was ik in slaap gevallen, dus vandaag dan maar 2 dagen tegelijk.

Gisteren hadden we het idee om lekker een dagje strand te doen. Nu gaat er vanaf het hotel een shuttlebusje naar een heel gezellig dorpje beneden aan de berg. Die rijd op bepaalde tijden was er gezegd. Dus wij wachten tot het 13.00 uur was want dan vertrok hij. Het golfkarretje haalde ons op bij de kamer en het busje stond netjes klaar. Komt er iemand van de receptie naar ons toe of we willen tekenen. Moeten we gewoon betalen, nou dat doen we morgen anders. Als we toch moeten betalen kunnen we ook zélf de tijd bepalen.
Patrick wil graag duiken dus eerst naar een duikschool toe om dit allemaal te regelen. Donderdag wordt hij om 6.30 uur opgehaald en gaat hij duiken.
Even een broodje gegeten en toen kijken waar we wilden gaan zitten. Klein stukje lopen en daar stonden stoelen dus wij naar beneden het strand op en gevraagd wat het kosten om een stoel te huren. Dat was gratis, je hoefde alleen maar wat te drinken. René en Patrick zijn de zee ook ingeweest. Ik niet en achteraf maar goed ook. Want ze hadden het erover dat als je in zee staat dat het op de bodem heel snotterig is. Bbbrrrrr niks voor mij. Hier hebben we tot 18.30 gezeten. Het werd eigenlijk steed lekker qua temperatuur. Maar ja er moest weer gegeten worden. Dus een gezellig restaurantje opgezocht, en uiteraard gevonden. Na het eten nog wat gewandeld, en met de taxi weer naar ons hotel. Daar was de bar nog open dus hebben we nog een afzakkertje genomen. Dit was de eerste dag dat we helemaal niks hebben gedaan. Alleen maar lui zitten doen. En toch was de dag zo voorbij.

Nu volgt de dag van vandaag:
Vanmorgen hebben we eerst in het zwembad gezwommen. Dit is wel gaaf hoor, echt zo een zwembad waarbij het water over de rand heengaat. Net of je er zo vanaf kan zwemmen. Het water is hier veel warmer dan in Chiang Mai, dus heb ik ook gezwommen. Alleen wat je niet in de gaten hebt als je in het water ligt is dat het dubbel zo hard gaat met het zonnetje. Dus we zijn alle drie best wel rood. Vanmiddag zijn we ook weer naar het strand gegaan, dit keer even verder dan gisteren. Hier hadden ze ligbedden. Leek me wel wat. Nou dat werd door de heren afgekeurd dus morgen weer naar de andere toe. Wat je hier wel heel hebt zijn zwerf honden. Overal lopen die beesten. Zo ook op het strand. Nou dat vind ik dus helemaal niks. Van de week liep er al één de hele tijd achter me aan. Ze zeiden al je vriend loopt weer achter je aan. Hij zocht me ook steeds op. En vandaag op het strand gingen tekeer tegen elkaar niet normaal.
We lagen trouwens wel heel tropisch onder een kokosnotenboom. Hij zat helemaal vol. René zei al pas maar op straks valt er nog één op je hoofd. Maar gelukkig dat is niet gebeurt.
Vanavond hebben we lekker bij een restaurantje op het strand gegeten.
Terug in het hotel weer even naar de bar voor een cocktailtje, als ik thuis kom moet ik afkicken van al die lekkere dingen. Hahahaha
Patrick heeft zijn tas al ingepakt want voor hem is het morgen vroeg dag. Ik ben benieuwd hoe hij het heeft morgen. En wat voor vissen hij allemaal heeft gezien. Maar net zoals ik morgen weten we meer.

Slaap lekker en tot morgen Kitty

• 18 Maart 2020 - 18:16

Janny:

Weer een geweldige dag gedag genieten.nog maar even tot morgen

• 18 Maart 2020 - 21:30

Debbie:

Hahaha, ja het zou jou gebeuren met die kokosnoot. Heerlijk niks doen is ook wel even lekker. Tot morgen en welterusten. X

• 18 Maart 2020 - 22:26

Ria:

Zo te horen is dit ook weer een mooie plek op aarde .Dat afkicken komt vanzelf als je thuis bent want alle restaurants zijn gesloten sorry Toch nog een paar mooie dagen gr

• 19 Maart 2020 - 09:02

Jiannoula:

Kom maar gauw naar huis xxx