Keulen - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Keulen - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Keulen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

01 Oktober 2021 | Duitsland, Düsseldorf

Zo de dag zit er weer op. Uitgevoerd lig ik in bed terwijl ik dit schrijf. Wat hebben we gelopen.
Om 8.00 uur riep Rene me, dus bed uit badkamer in en poedelen. Daarna naar beneden en lekker ontbijten.
Vandaag stond Keulen op het progamma dus naar de auto. Hij stond nog gewoon op z'n plekje. Alleen moet je een kaartje in het apparaat doen want dan gaat het hek boven omhoog. Nou jullie snappen het al bij ons ging het hek niet omhoog. En omdat het best stijl is en Rene al boven stond, rende ik naar beneden om het kaartje er nog een keer in te doen met de hoop dat het lukte. Nou mooi niet dus. Gelukkig was er een auto die ook weg moest en die heeft ons geholpen met zijn kaartje. Dus na wat oponthoud konden we op weg.
Het was ruim een half uurtje rijden, dus dat viel alles mee. De auto in de Domgarage geparkeerd en gelijk de Dom in gegaan. Wat een mooi gebouw is dat , zoveel glas in lood. Even een kaarsje gebrand en toen rond gekeken. Er zijn wel drie van die grote orgels. Ook de vloer heeft een supermooie mozaiekvloer. Hierna lekker op een terras een bakkie gedaan met uiteraard wat lekkers erbij.
Helaas voor Rene was het Romeinse museum gesloten. Ik vond het niet zo erg hahahaha. We zijn toen lekker door Keulen wezen lopen. En nu kon ik de verleiding niet weerstaan en heb het nodige gekocht. Als eerste in een winkel met 3 etages alleen maar kerstspullen. Rene had het snel bekeken en is buiten op een bankje gaan zitten. Ik heb leuke dingen gescoord.
Toen weer verder lopen en nog een paar winkels ingeweest. Op een gegeven moment zag Rene een massagestoel en heeft er geld ingedaan en zat toen heerlijk, terwijl ik winkel in winkel uit kon.
Ondertussen was het lunchtijd geworden, omdat we zulk mooi weer hebben zaten we weer buiten.
Na de lunch een ander stuk van de stad belopen. Toen de auto opgezocht om de volle tassen erin te zetten, want we wilde nog varen op de Rijn.
Er stond dat de laatste vaart om 18.00 uur zou zijn. Ik snel naar het stalletje waar je kaartjes koopt gelopen. Kom ik daar aan blijkt er vandaag geen boot te varen om 18.00 uur. Dikke pech dus.
Langs het water zijn allemaal leuke terassen dus besloten we daar te gaan eten vanavond. Eerst nog even het oude gedeelte van Keulen in . Leuke smalle straatjes met kleine kroegjes.
Ook vanavond hebben we buiten kunnen eten. Wel met een heather maar dan kon tenminste onze jas uit. Dat eet wel zo lekker.
Na het eten naar de auto lopen en terug naar het hotel. In de lobby nog wat gedronken, en naar boven.
Nog even een boekje lezen en dan zal ik, vast heerlijk slapen. Rene in ieder geval wel.
Morgen alweer de laatste dag, wat we gaan doen weten we nog niet precies. Wat we wel zeker weten is dat we naar Duisburg gaan.
En de rest lezen jullie morgen weer.
Voor straks slaap lekker.

• 02 Oktober 2021 - 06:34

Nico En Marleen:

Wat schrijf je toch een leuke verslagen. Ik kijk daar altijd naar uit. Toch maar vaker weg gaan Kitty. Veel erger in Duisburg. Groetjes

• 02 Oktober 2021 - 06:35

Nico En Marleen:

Veel plezier in Duisburg. Stomme telefoon af en toe

• 02 Oktober 2021 - 07:54

Kitty Schluter :

Marleen, dat gaat zeker gebeuren. Dit was een test. Hahahaha

• 02 Oktober 2021 - 10:50

Debbie :

Dat klinkt weer als een leuke dag. Veel plezier vandaag nog.

• 02 Oktober 2021 - 21:29

Ria:

Wist niet dat je een verslag klaar had staan wat boffen jullie met het weer jammer dat de tijd zo snel gaat ga er lekker van genieten samen gr