Heellllll veellllll gelopen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Heellllll veellllll gelopen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Heellllll veellllll gelopen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

13 Maart 2022 | Spanje, Valencia

Vanmorgen werden we fris en fruitig wakker, al is de eerste nacht altijd toch een beetje wennen in een vreemd bed.

Eerst lekker ontbijten, en toen op pad. We hadden het plan om naar de haven te gaan lopen. Google map aangezet en het bleek bijna 7 kilometer te zijn vanaf het hotel. Maar toch weer een beetje eigenwijs, ik dacht de weg beter te weten. Dus een stukje omlopen mag de pret niet drukken.

Onderweg even een stop om wat te drinken en toen gaf de temperatuur meter 22 graden aan. Dus dat is heerlijk.

Bij de haven aangekomen zagen we wel hele mooie boten in het water liggen. Lekker door de haven geslenterd, en vandaar doorgelopen naar het strand. Het strand is heel breed en gelukkig zijn er ook restaurantjes. Daar hebben we heerlijk gegeten. We gaan het nu iets anders doen dan gisteren. Toen hebben we 's avonds laat gewoon lekker paella gegeten. Maar dan leg je in bed met zo een volle maag, dat is niet fijn. Nu hebben we tussen de middag paella gegeten. Deze keer geen vis maar met konijn en kip. Vind Rene lekker, en die heeft tenslotte ook vakantie. Paella is altijd voor 2 personen. Vooraf hadden we nog kroketjes en inktvisringen en als toetje had Rene een soort spoom met mandarijnen smaak en ik had crema catalana. Slecht maar ozo lekker.

Na de lunch nog een stuk over de boulevard geweest en toen weer op weg naar het hotel.

Daar aangekomen even naar de kamer, Rene heeft een flinke blaar dus een pleister erop. Om de hoek van het hotel zit een broodjeszaak. Daar hebben we vanavond een broodje gegeten. Rene lekker met rauwe ham en kaas, dit maken ze een beetje warm. En ik een soort pizzabroodje. Bakkie koffie en thee erbij en klaar waren we.

Als we nu straks naar bed gaan is het niet een bonk eten wat er in je maag zit.

Nu zitten we in het café van het hotel een borreltje te doen en dan straks weer ons mandje in.

Kerken zijn we vandaag niet in geweest want overal was er een dienst. Maar morgen zullen we vast wel het een en ander gaan bekijken.

Gisteren vertelde ik al dat er feest is in Valencia, dit feest heet Las Fallas.

Het is een traditioneel feest dat ieder jaar gehouden wordt. Er worden dan door de hele stad grote beelden van hout en piepschuim gebouwd. Het hele oude centrum is dan ook bijna helemaal afgezet.

Iedere avond is er vuurwerk en de hele dag lopen kinderen en volwassenen knalvuurwerk af te steken. Ook kinderen die misschien 3 jaar zijn, ze hebben dan een kistje op hun buik hangen en daar zitten de rotjes in. Aan het eind van het feest (zaterdag) worden alle beelden verbrand. En eindigt het met een groots vuurwerk. Helaas maken we dit niet meer mee. Maar het is nu al superdruk en gezellig in de stad, dus je zal dan wel over de hoofden kunnen lopen.

Het is weer een heel verhaal geworden, we hebben een superdag gehad en ik denk dat we wel 20 km hebben gelopen. Dus straks lekker ons mandje in en dan zien wat morgen weer brengt.

Slaap lekker en tot morgen Kitty.

• 13 Maart 2022 - 23:10

Hilda:

Wat leuk dat feest. En goed lopen mag je ook eten

• 14 Maart 2022 - 14:35

Reny :

Lekker genieten Kitty René leuke verhaal en foto’s maken ben zeer benieuwd naar groetjes Reny