Een dagje Peraia - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Een dagje Peraia - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Een dagje Peraia

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 September 2022 | Griekenland, Thessaloniki

Vanmorgen werd ik wakker en René lag nog heerlijk te slapen. Ik even op Facebook kijken en kreeg een appje van Debbie me buuf, die zit lekker in Turkije. Ook daar is het lekker weer.

Kijk ik ineens hoe laat het is, is het al 9.45 uur. Hebben we ons zo verslapen want je kan tot 10.00 uur ontbijten. Ik dacht dat het vroeger was, anders had ik Rene wel gelijk geroepen toen ik wakker was. Of we het dan hadden gered weet ik niet, maar nu hadden we helemaal niks.

We gaan vandaag naar het plaatsje Peraia. Het is niet ver bij ons vandaan. Als we rijden ze ik Google maps aan en dan blijkt het maar 3km te zijn. Hahaha. Maar als we rijden komen we voorbij een markt. Nou daar moest ik wel even kijken natuurlijk. De auto daar neergezet en eerst even de markt over. Uiteraard ook weer wat gekocht. Rene was ondertussen alvast ergens gaan zitten voor een bakkie koffie. We hadden tenslotte nog niks gehad. Het blijft leuk dat afdingen, het wordt gewoon een sport. Maar weer is het gelukt. Ik op zoek naar René en een kopje thee besteld met iets lekkers erbij. Het is denk ik filodeeg en daar zit gele room in en dan poedersuiker er over heen. Ook zo goed voor onze calorieën. Hierna doorgereden naar Peraia en daar was het me toch gezellig, een hele lange boulevard met allemaal restaurants en barretjes. Eerst de hele boulevard afgelopen en nog wat kleine dingetjes gekocht. En voor ons zelf waterschoenen, want die schelpjes en zi doe hartstikke zeer aan je voeten. Voor Linde en Fenrir had ik ze thuis al gekocht.

Toen was het alweer tijd om te lunchen ook. Dat was niet zo moeilijk er waren alleen maar terassen. Rene heeft Gyros genomen en ik een hamburger. Pppfff we hadden gelijk een hele maaltijd.

Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben ons omgekleed en hup naar het strand.

Uiteraard hadden we onze schoentjes aan gedaan dus ben ik weer in de zee geweest. René is ook meegegaan dus dan is het wel gezelliger. Ik zag wel vissen zwemmen maar dapper als ik ben toch erin gebleven.

Lekker tot 19.00 uur gebleven. Toen weer naar de kamer. Nog even op het balkon zitten en klaarmaken om te gaan eten. Dit zouden we ook weer doen waar we vanmorgen waren.

Nu was het er heel stuk en moesten we zoeken naar een plekje voor de auto. Maar ook die hebben we gevonden.

Heerlijk gegeten en een hier verhuren ze elektrische auto's voor kinderen. Echt geweldig is dat om te zien. Gewoon met die auto's over de boulevard tussen de mensen door. En niemand die het erg vind.

Na het eten weer aan de wandel en toen was er bijna overal muziek. Op een plein was een band aan het spelen en er werd gedanst. Wat een vrolijke boel was het daar. Wij zijn er ook bij gaan zitten, eerst wilde ik nog meedansen maar ze doen speciale passen en houden elkaar dan vast. Ik begreep er helemaal niks van dus niet gedanst.

Na een uurtje zijn we richting hotel gegaan.

Nu ligt René te slapen niet zo gek natuurlijk het is al 1.00 uur. En voor morgen hebben we de wekker gezet want we gaan ergens heen.

Waarheen dat lezen jullie morgen.

Slaap lekker voor straks en tot morgen doeiiii

• 17 September 2022 - 00:28

H:

Benieuwd wat jullie morgen gaan doen zullen vast weer genieten.

• 17 September 2022 - 08:12

Ria:

Jeetje ik dacht dat jullie op vakantie waren maar het lijkt wel werken op deze manier ontdekken en zien jullie wel veel van de Grieken laatste dag vandaag geniet er van

• 17 September 2022 - 08:26

Debbie Bergsma:

Grappig, hier doen ze ook van die vast dansjes met elkaar. Wel leuk om te zien, maar meedoen gaat niet. Het klinkt weer als een gezellige dag. Geniet. X

• 17 September 2022 - 10:05

Janny:

Weer een leuke dag gehad