Watervallen - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Watervallen - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Watervallen

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 September 2022 | Griekenland, Thessaloniki

Vanmorgen konden we ons niet verslapen want de wekker stond op 8.00 uur. En net als thuis waren we voor de wekker wakker.

Aankleden en ontbijten en weer naar boven om de tas in te pakken. Om 9.15 uur reden we weg.

We moeten wel vroeg want het is ruim 2 uur rijden waar we heen gaan vandaag.

En waar gaan we heen zullen jullie denken, nou we gaan naar Pozar, daar zijn warmwaterbronnen. Het water komt uit de bergen maar is toch warm.

Maar zoals meestal gaan we niet rechtstreeks, Rene had gelezen dat er in het plaatsje Edessa watervallen zijn. Ik ben weg van watervallen dus toen zijn we eerst daarheen geweest. Echt wat een geluid is dat zeg. Helemaal geweldig. Ook hadden ze hier een weg gemaakt zodat je er achter kon staan, nou dat was echt gaaf. Ook waren er kleintjes en we zijn in een grot geweest met druipsteen.

Bij de ingang lag natuurlijk weer een kat. Ik aan die vrouw achter het loket gevraagd of er in die grot geen katten zaten. Want dan was ik echt niet naar binnen gegaan. Natuurlijk begreep ze me niet. Maar na een paar keer miauw miauw te hebben gezegd begreep ze mee en knikte dat die er niet waren. Ze had gelijk gelukkig.

Bij de watervallen lekker nog wat gedronken.

Maar we waren op weg naar de bronnen. Hiervandaan was het nog 3 kwartier rijden.

Aangekomen was er gelijk een parkeerterrein. De tas nog maar in de auto laten liggen want eerst maar eens kijken wat het is. Eerst even lunchen want daar was het alweer tijd voor.

Ik had het idee dat het een soort ouderwets badhuis zou zijn met verschillende baden. Dat was het dus niet. Je koopt een kaartje en dan kan je het warme water in, voor een half uurtje. En verder omhoog is er nog een bad, alleen dat heeft helder water en helemaal boven is een gewoon zwembad.

Boven was er ook parkeerruimte dus eerst de auto gehaald. Waar we hadden geluncht hebben we ons op de wc omgekleed. Kaartje gekocht en de trap af het water in. Ik kan zeggen het was echt warm. En ook het watervalletje was warm water. Ernaast was een grote maar die was steenkoud. Daar heb ik alleen naar gekeken. Terwijl we aan het dobberen waren begint het te regenen. Bbbrrr dan zijn die druppels best koud. Na een tijdje werd het minder en ging Rene er vast uit. Kon hij even foto's maken.

Het begon steeds harder te regenen dus hebben we ons aangekleed en de auto weer in. Onderweg was het niet normaal wat een buien, maar toen we eenmaal de bergen uit waren was het ook droog en begon het zonnetje weer te schijnen.

Rond half 7 waren we in Peraia waar we zouden gaan eten. Een leuk restaurantje uitgezocht en bij het water gaan zitten. Opeens begint het te waaien, alle obers beginnen met tafels en stoelen te slepen. Wij ook naar binnen verhuisd, we willen eten gaan bestellen komen er ineens asbakken op tafel en naast ons gaat een jongen een jointje draaien en achter ons steekt er iemand een sigaar op. Zo smerig wat een stank. Dus ik vroeg of iedereen hier kon roken en dat mocht. Wij zijn toen maar weggegaan. Ons drinken hoefde ik niet eens te betalen.

Toen naar het restaurantje waar we al eerder waren geweest.

Buiten was er muziek en allemaal mannen en vrouwen die in verschillende klederdracht aan het dansen waren.

Na het eten ook nog even staan kijken en nu slaapt René, want het is toch wel een rit geweest vandaag. En ook met noodweer en de Grieken rijden niet normaal dus heel goed opletten.

Voor morgen hebben we weer de wekker gezet. Nu niet voor iets leuks, nee de koffers moeten weer ingepakt worden.

Slaap lekker voor straks en tot morgen doeiiii Kitty

• 17 September 2022 - 22:49

Hilda:

Helaas zo weer voorbij. Maar ook vandaag hebben jullie een leuke dag gehad ondanks de regen.

• 17 September 2022 - 22:49

Janny:

Geweldig weer

• 17 September 2022 - 22:51

Debbie Bergsma:

Leuke foto’s buuf. En inderdaad smerig dat roken. Ouderwets. Maar de watervallen zijn prachtig. Hele goeie terug reis morgen. Welterusten voor nu. X

• 18 September 2022 - 09:22

Ria:

Wat een verslag dat moet heel mooi geweest zijn gezien de foto’s maar het zit er op een goede reis naar huis en René Gefeliciteerd gr

• 18 September 2022 - 10:39

Reny:

Wat geweldig van jullie watervallen en lekker warm baden,daar hou ik van .
    Roken ik vind ik ook niet zo fijn, gelijk hebben jullie dat je weg ben gegaan, het andere restaurant waar muziek was ook zo leuk om mee te maken koffers

• 18 September 2022 - 13:40

Ineke:

Zo te lezen hebben jullie een mooie vakantie gehad, daar kun je fijn op terugkijken!
    Voor nu een voorspoedige terugreis en alvast een hartelijk welkom in ons koude en natte kikkerlandje ;-).
    Groetjes
    Ineke

• 20 September 2022 - 07:29

Jiannoula:

Edessa is mooi. Maar die watervallen nog nooit geweten. Ik vind watervallen rustgevend. Dat roken is echt nog een ding hoor daar in Greece.

Hebben jullie toch weer mooi meegemaakt haha