Lopen, lopen en nog eens lopen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Lopen, lopen en nog eens lopen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Lopen, lopen en nog eens lopen

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 Mei 2023 | Duitsland, Hamburg

En weer is tijd voor een verslag van de dag. Wat gaat het toch snel voorbij zo een dag.

Vanmorgen weer lekker tot 8.30 uur geslapen. Eerst weer de rolluiken open en weer was het bewolkt helaas met een hoop wind. Even krantje lezen en dan poedelen, sjaal uit de auto gehaald want gisteren was het best wel fris. Toen door naar ons bakkertje voor een lekker ontbijtje. We besloten om vandaag de neue stad te gaan bekijken. 1 halte met de metro en aan de wandel. Wat een verschil met de alt stad zeg. Hier heb je de mooiste en duurste winkels. Alleen kijken en niet kopen. En zelfs dat is leuk. Ondertussen hadden we ook wel dorst gekregen dus even gezeten, dit keer zonder gebakje. Het stadhuis is zo mooi en we waren er al een paar keer voorbij gelopen dat we besloten om een kaartje te kopen zodat we een rondleiding kregen. Wij waren er om 12.15 uur en we hadden de rondleiding om 14.00 uur. Mooi de tijd om wat te eten. We zijn ergens gaan zitten waar we al eerder geweest zijn. René een kop thee, nou dat leek wel een teil zo groot was die. Maar daar kan hij lekker van piesen hahahaha.

We hadden nog even tijd, dus heerlijk in het zonnetje kunnen zitten. Om klokslag 14.00 uur begon de rondleiding, eerst een zooitje trappen op. Maar het was de moeite waard. Wat is het er mooi binnen, schitterende plafonds en kroonluchters. Het verhaal wat er verteld werd kon ik niet helemaal volgen. Maar ach als iedereen lacht lach ik gewoon mee. Na de rondleiding begon René erover dat je niet in Duitsland kan zijn geweest zonder curryworst gegeten te hebben. Dus dat dan maar eerst gedaan. Toen naar het station gelopen, van de week zag ik een metrolijn die boven de grond lag. Daar wilde ik wel mee, maar we hadden geen idee welke lijn het was. In het station is een informatie huisje en die kon precies vertellen waar we heen moesten. Naar de goede metro gelopen en hup erin. En ja hoor na even gereden te hebben ging hij boven de grond, de rails leek wel op een ouderwetse achtbaan, met van die houten planken. Alleen dit gaf geen geluid. Na een minuut of 10 ging hij weer onder de grond. Dus wij eruit want daar is niks te zien. René had eerst het idee om de metro terug te nemen , maar ik zeg komop we gaan met de bus. Zo gezegd zo gedaan lekker met de bus terug naar het centrum. Lekker even ergens wat gedronken en toen opzoek om wat te eten. Kregen we een tafel maar dan moesten we wel om 19.30 uur wegwezen. Wij zitten want René denkt dat we dat wel gaan redden. Nou ik weet wel zeker van niet. Er gingen mensen weg dus ik aan de ober gevraagd of wij daar konden gaan zitten. Dat kon en maar goed ook want uiteindelijk gingen we pas om 20.30 uur de zaak uit. Maar wat hadden we weer lekker gegeten. Ik had garnalen met cognacsaus en René haxe, niet gebakken maar gekookt dit keer. Maar ook dit vond hij lekker. Geen toetje dit keer want we ploffen zowat uit elkaar. Dan maar een bakkie koffie en thee. Op de kamer hebben we ook een ding om koffie te zetten, daar moet je ook thee mee maken. Nou ik kan je zeggen dat dat niet te drinken is thee met koffiesmaak. En het is toch wel lekker om thee te drinken na het eten. Toen het op was moesten we hier ook betalen hahahaha. Gelukkig was de halte van de metro dichtbij en waren we snel bij het hotel. En zo hebben we weer een hele fijne dag gehad. Nog 1 nachtje slapen en dan morgen weer in de auto op naar Almere. Nu eerst nog even een spelletje doen en dan lekker slapen.

Tot morgen allemaal doeiiiiii Kitty.

• 17 Mei 2023 - 23:07

Debbie:

jammer hè, dat alles zo snel gaat, maar het klinkt helemaal geslaagd allemaal. Doe voorzichtig op de terug weg. X

• 17 Mei 2023 - 23:14

Hilda:

De dagen zijn zo om. Zeker met wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben

.goede en veilige reis morgen

• 18 Mei 2023 - 09:00

Ria Ruiter :

Hallo René en Kitty stelletje ondernemers wat jullie allemaal doen daar doet ieder ander 14. dagen over nog een dag sjouwen dan is het alweer voorbij bedank voor de gezellige verslagen fijne dag en morgen een goede reis terug Ria

• 18 Mei 2023 - 09:00

Ria Ruiter :

• 18 Mei 2023 - 10:35

Reny:

Neue stad is zeker een mooie stad om naar toe te gaan wij zijn daar om geweest , lekker dat jullie naar jullie zin hebben met alles er op en aan bedankt van jullie verslag en doe rustig aan morgen.

• 18 Mei 2023 - 22:50

Jiannoula :

Gutenmorgen Gutenmorgen Gutenmorgen

Sonnenshein.

goedereis trug morgen en wat een heerlijke belevenissen…,