Ísafjörđur - Reisverslag uit Ísafjörður, IJsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Ísafjörđur - Reisverslag uit Ísafjörður, IJsland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Ísafjörđur

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 Juni 2023 | IJsland, Ísafjörður

En zo is de zaterdag ook alweer voorbij. Het is niet normaal hoe snel het gaat. Maar laat ik gewoon bij het begin van de dag beginnen. René had de wekker uitgezet want we konden pas vanaf 10.15 uur van boord. Is ie al om 7.00 uur wakker. En wat denk je licht allemaal aan. Ik.moest er ook maar uitkomen. Pppffff kan je uitslapen, mag het niet van je man gggrrr. Nou dan maar aankleden en ontbijten. Na het ontbijt naar de hut om spullen te pakken die we mee moesten nemen. Eerst had ik een vest bij me, maar het was best bewolkt. René had ook geen jas mee. Ik was aan het twijfelen of ik ook me jas mee zou nemen. Nee dat deed ik niet. Misschien kwam het zonnetje later nog wel. Op de gang zag ik iedereen met een jas aan, dus ook weer terug en toch ook maar me jas gepakt. We moesten ook vandaag weer met een bootje naar de haven gebracht worden. Alleen nu een stuk verder dan eergisteren. Toen was ik al blij met me jas. Het is vandaag erg bewolkt en er staat een hoop wind. Bij de haven aangekomen staan ze gelijk al met borden en auto's zodat je kan zien waar ze heen gaan. Dit keer hadden we een grote Range Rover. Er moesten nog 2 mensen bij en dan zouden we vertrekken. Die 2 waren er heel snel. Dit keer mensen uit Zwitserland. We zouden ongeveer 6 uur wegblijven. Dat wisten hun ook. Als eerste gingen we naar de Dynjandi waterfall. Nou wat we daar zagen echt zo mooi. René is een klein stukje mee omhoog gegaan en toen ging ik alleen verder omhoog. Wat een klim en best wel eng af en toe. Dan glijden de stenen weg dus zakte je weer een stukje terug. Maar het was wel super gaaf. Op het één na laatste plateu ben ik blijven staan. Verder dorst ik niet hahahaha. Maar als je naar boven gaat moet je ook weer naar beneden. Was blij dat ik er was. Toen de auto in en verder. De volgende stop was een vikingdorp. Hier worden feesten en BBQ 's gegeven. Het was heel klein dus waren we snel klaar hier. Ondertussen vroegen die mensen hoe laat we bij de boot zouden zijn. Nou dacht ik voorlopig nog niet het was net 2 uur geweest. Ook hadden we wel dorst en trek gekregen, nou dat wilde ze ook niet. Maar goed dat vrouwtje wat ons reed deed gewoon haar ding. Als laatste gingen we naar een berg, van daaruit heb je zicht over alle bergtoppen. De berg heette Bolafjall. Hij was echt hoog met van die haarspeldbochten. En ook niet van dat beste wegdek. We reden gewoon 4wd. Boven aangekomen waren we heel blij met onze jas en sjaal. Want was het koud . Maar dat kon ook niet anders Want we waren door de sneeuw heengereden. Die mensen hebben een heelll klein stukje gelopen. Wij zijn naar het uitkijkpunt gelopen . Dit zat op het puntje van de berg. Je kon door de bodem heen kijken want dat waren van die ijzeren ruiten. Het was zonde dat het zo bewolkt was. Ook hier moesten we naar beneden. Gaat die man zich bemoeien met hoe ze moet rijden. Pppfff en maar op hun horloge kijken en af en toe een flinke zucht. Maar helaas toen we beneden waren moesten we nog een stuk naar de haven rijden. En wat denk je gaat ze ons nog even het dorp laten zien. Hahahaha. Uiteindelijk waren we om 16.00 uur bij de boot terug. En dan heb je 0thee tijd. Dus lekker thee en koffie met alleen maar slechte dingen, maar ozo lekker. Hierna naar de hut omkleden en zitten kaarten tot het etenstijd was. Na het eten naar de bar en toen was de avond ook weer zo om. Tot morgen doeiiiiiii Kitty

• 18 Juni 2023 - 12:57

Hilda:

Wat een zeuren.

Maar jullie hebben weer genoten .en flink dat klimmen maar weet uit ervaring dat naar beneden gaan ook pittig is.

• 18 Juni 2023 - 15:09

Janny:

Geweldige dag geweest er mooi

• 18 Juni 2023 - 19:49

Ria :

Vervelend als je mensen op stap moet die niet gezellig meedoen maar jullie gaan toch je eigen gang hoop ik voor morgen weer een mooie dag gr

• 18 Juni 2023 - 20:21

P.:

Mensen lekker laten zeuren en zelf genieten !!!

Wie wint er met kaarten ???

P.

• 18 Juni 2023 - 22:54

Debbie:

Jammer dat je stomme mensen mee had. Je hebt ze er tussen zitten. Maar jullie genieten wel. Truste voor straks. [e-1f48b]