Kirkwall - Reisverslag uit Kirkwall, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Kirkwall - Reisverslag uit Kirkwall, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Kirkwall

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 Juni 2023 | Verenigd Koninkrijk, Kirkwall

Vandaag zijn we aangekomen in Schotland. We waren er pas om 13.00 uur. Omdat we van IJsland kwamen kwam de douane aan boord om naar ons paspoort te kijken. Flauwekul natuurlijk want als je dat niet had gehad zat je ook niet aan boord. Maar goed iedere avond krijgen we een krantje in de brievenbus die aan de deur zit. En daar stond in dat we om 13.00 uur moesten verzamelen in het theater. Wij daarheen , nou we waren niet alleen kan ik zeggen. De rijen met stoelen werden gevuld en wij moesten naar boven en dan aansluiten. Om 13.30 uur kwam de douane pas. Iedereen werd al een beetje ongeduldig. Het personeel vertelde welke rij weg mocht. Nou dat werkte dus niet, want er kwamen ook nog mensen binnen en die dachten ik ga gelijk aansluiten dan ben ik snel buiten. Wij konden dat vanaf boven zien. Maar dan moet je die Italianen hebben, schreeuwen en fluiten. Dus werden die mensen de rij weer uitgestuurd. Maar ondertussen waren er ook mensen van boven alvast naar beneden gegaan. Toen was de chaos compleet. Fluiten, roepen, en klappen. Beneden waren ze bijna met elkaar op de vuist. En het personeel had het ook niet meer in de hand. Eindelijk na twee uur waren wij aan de beurt. Staat er 1 mannetje naar je paspoort te kijken. Maar we konden de kade op en met de shuttlebus naar Kirkwall. Het is een klein plaatsje. Maar er stond een mooie kerk met een hele oude begraafplaats ernaast. Het leek net of die in een spookfilm hoorde. Alles schots en scheef, afgebroken stenen. Toen in een echt Engels tentje wat gedronken . En nog wat verder door het dorpje gelopen. Echt heel veel tijd hadden we niet want om 18.00 uur gingen we eten . We hadden dit keer allebei vis besteld. Eerst een voorafje. Toen kwam er iemand die de speciale bestellingen aanneemt, met een hele grote bloem van servetten. Zo lief, hij had hem zelf gemaakt. Toen werd er plaats gemaakt want de vis kwam eraan. Ik had alleen garnalen en René garnalen en kreeft. Maar het was zo lekker, dat we het misschien van de week nog wel wel keertje nemen. Ik zal de foto's erbij doen. Als toetje hadden we soesjes, daar waren zwanen van gemaakt. Zag er schattig uit. Na het eten is René naar de hut gegaan .om een tukkie te doen. Er was Hollandse muziekavond dus ik daar naar toe. Helaas was dat niet zo veel. Allemaal ouwe meuk wat ze draaiden. Maar goed toch even blijven zitten met een drankje. Later weer naar het casino en daar kwam René ook heen. Het begin van onze volgende vakantie wat we gisteren hadden verdient is weer verspeeld. Toen de centen op waren nog een paar potjes gekaart en nu ligt René alweer te ronken en ga ik ook zo me mandje in want de wekker staat op 7.00 uur. Want morgen gaan we naar Loch ness. Wie weet zien we het monster wel, maar dat lezen jullie morgen. Slaap lekker doeiiiii Kitty

• 22 Juni 2023 - 08:18

Hilda:

Geduld moesten jullie hebben met de douane

Wat leuk de zwaantje en de roos.

Helaas verloren maar jullie hebben nog een paar dagen om.een bedrag te winnen.

• 22 Juni 2023 - 09:00

Ria :

Balen als je zo lang moet wachten om te laten zien wie je bent maar het is weer goed gemaakt met een heerlijke maaltijd in de avond nog een paar dagen genieten gr

• 22 Juni 2023 - 11:09

Reny:

Wat een gedoe met de douane , dat hadden wij niet mee gemaakt op de boot naar Noorwegen, jullie hebben een korte middag om nog wat te zien en eten in krikwall, gelukkig was het avond eten goed bevallen bij jullie, in ben zeer benieuwd naar jullie ervaring in loch News veel plezier