Op zee - Reisverslag uit Invergordon, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Op zee - Reisverslag uit Invergordon, Verenigd Koninkrijk van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Op zee

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

24 Juni 2023 | Verenigd Koninkrijk, Invergordon

Vandaag weer een rustig dagje. We zijn nu onderweg naar Bremerhaven. De klok is weer een uur vooruit gezet, dus nu is er geen tijdsverschil meer. We konden weer lekker uitslapen. Het is mij een beetje gelukt. Om 9.00 uur was ik wakker maar ben lekker nog even blijven soepeler. René was wel al ontbijten. Toen hij terugkwam had ie lekker croissants voor me meegenomen. Wat een verwennerij. Daarna aangekleed want om 10.30 uur moesten we in her theater verzamelen. Er werd dan verteld hoe het werkt als we van boord gaan. En er zijn er ook die morgen al weggaan dus vandaar dat dit nu al was. Er waren alleen Nederlanders. Aan het eind kwamen er een hoop mensen die op de boot werken de zaal in en liepen ze een rondje en wij klappen als bedankje. Ben benieuwd hoe het gaat zondag als we van boord gaat. Morgen horen we in welke groep we zitten en hoe laat we van boord kunnen. Je koffer moet een avond van te voren buiten je hut staan, die zie je de volgende dag dan weer terug in de terminal. Maar goed we hebben morgen nog een dagje in Bremerhaven.

We zouden in het restaurant gaan lunchen hadden we bedacht. Komen er ineens.mensen langs met een pannetje met mosselen, garnalen, vocole en paella. Wij even kijken. We waren snel om. Dit wilde we ook. Dus heerlijk gegeten. Toen even naar de hut om uit te buiken. Je wordt best lui van de hele dag hangen. Na het uitbuikuurtje nog even een aperitiefje gedronken en gekaart. Ondertussen was het ook weer tijd om ons om te kleden voor het eten. Vandaag hadden we weer besteld. De jongen die dat allemaal regels staat met een big smile aan de deur als wij binnenkomen. Eerst maar even een voorafje genomen en daar kwam het aan hoor.... René een Tomahawk en ik weer garnalen. Deze keer had ik om een sausje erbij gevraagd. Dit kennen ze hier niet. Maar hij vroeg wat ik dan wilde. Ik zeg wiskeysaus. Nou hij zou kijken wat hij doen kon. En wat denk je de chefkok had een heerlijke saus gemaakt met brandy erdoorheen. Of ik dat ook wel wou. Dus saus was me toch lekker. Hij was aan het glunderen van oor tot oor dat ik het goed vond en dat het hem gelukt was. Ook dat van René zag er super uit. Hierna nog een heerlijk toetje. Onder het eten werd het ineens donker en kwamen de bediening en xe koks binnen met lichtjes om hen heen gehangen. Echt zo leuk, ook werd er nog gezongen en toen was de laatste maaltijd voor heel veel mensen voorbij. Na het eten een drankje gehaald en naar de theatervoorstelling. Deze keer was het heel mooi, er werd geschaatst en gezongen. Ook 2 die met doeken draaiden waren heel lenig en super. Toen nog even bij de bar gezeten en nu ligt René te ronken en ik ga ook me mandje in. Morgen om 8.00 uur gaat de wekker weer.

Slaap lekker en tot morgen doeiiii Kitty

• 24 Juni 2023 - 08:06

Debbie:

jeetje, wat is de tijd hard gegaan hè. Maar jullie hebben volgens mij genoten van alles. Geniet nog even lekker van jullie laatste dag. [e-1f618]

• 24 Juni 2023 - 08:43

Hilda:

Zo voorbij en ben je alweer thuis .

Wat leuk dat de kok zo zijn best doet voor jou sausje

• 24 Juni 2023 - 10:28

Ria :

Een rustig dagje wel lekker genten van. de overheerlijke saus hé nog even dan is het alweer voorbij maar wel heel veel gezien gr Ria

• 24 Juni 2023 - 13:36

Gerjo:

Geniet nog van jullie laatste dag.

Je ziet het, de vakantie is zo snel voorbij.