Reisdag naar Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Reisdag naar Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Hoi an

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 September 2023 | Vietnam, Hoi An

En alweer een drukke dag voorbij. Het is niet normaal hoe snel het gaat. We zijn al een week onderweg. Vanmorgen ging de wekker weer vroeg, want de koffer moest tussen 7.00 en 7.15 uur op de gang staan. Hierna hadden we tijd om te ontbijten tot de bus om 8.00 uur vertrok. Het was vandaag een reisdag met allemaal stops onderweg. Als eerste naar de tombe van de vroegere keizer Tu Duc. Hier hebben we ruim een uur gelopen. Toen de bus in naar een Lagune om te eten. Het was niet een lagune zoals ik die in gedachte had. Dit was een haventje waar vissersbootjes lagen en allemaal netten om oesters en mosselen te vangen. Hier hebben we ook gegeten. Dat was me toch lekker, alleen maar vis. Nog even wat rond gelopen om foto's te maken en de bus weer in. Nu gingen we de Hai Van-Pas op het wordt ook wel de wolkenpas genoemd. Dit omdat het zo hoog is dat we gewoon door de wolken hebben gereden. En steil dat het was niet normaal. Allemaal haarspeldbochten, dus bij iedere bocht was de chauffeur flink aan het toeteren. Gelukkig reed hij wel rustig. Helaas konden we de bus niet uit om foto's te maken. Maar hij stond wel even stil. En via de andere kant weer naar beneden. Wat een ervaring was dit. Toen door naar de Marble Mountain. Hier is alles van marmer. Er zijn 5 verschillende bergen. Thuy Son hebben wij bezocht. Eerst ga je met een lift omhoog, tot zo ver viel het mee. Hier stonden een budha en monniken allemaal van marmer. Toen begon de klim, ruim 150 treden naar boven. En geen gewone treden néé hele hoge en ongelijke. Onderweg was er ook een grot, waar je weer naar beneden moest. Er waren in die grot kinderen een gebed aan het oplezen, het was net of ze zongen en dat maakte het wel heel bijzonder. Toen weer verder omhoog, eenmaal boven had je wel een mooi uitzicht. Maar we moesten ook weer naar beneden. Ppppfff dat was wel even afzien hoor. René struikelden een keer , gelukkig hield de reisleider hem vast. Hij kreeg ineens wiebelbenen. Maar het is een bikkel dus hup gaan met die banaan. Beneden aangekomen gelijk drinken gehaald. De bus stond ook weer klaar. In een half uurtje waren we bij ons hotel. Eerst weer een welkomstdrankje en toen naar de kamer. Om 18.00 uur hadden we alweer afgesproken om opgehaald te worden door een soort golfkar om naar een klerenmaker gebracht te worden. Dit was in het oude gedeelte van de stad. René en Patrick wilde overhemden en ik 2 blouses. Na flink wat heen en weer gepingeld te hebben was het gelukt. Voor allebei 5 overhemden. Er waren nog 3 mensen mee en die zijn ook geslaagd. Dus toen we wegliepen hebben ze vast en zeker de polonaise gelopen. Ze hadden goeie zaken gedaan. We zijn met z'n vijfen gezellig wezen eten. Zin om te lopen hadden we niet dus op straat weer een karretje aangehouden en die heeft ons naar het hotel gebracht. Daar nog een lekker cocktailtje gedronken en nu zit René aan het bureau en hebben we net met het thuisfront contact gehad want tenslotte is hij hier al jarig. We gaan nu lekker ons mandje in. Tot morgen doeiiiii Kitty

Ling Ung Pagode

• 17 September 2023 - 20:04

Debbie:

Hoera hoera hoeraaaaaa! Hier is hij nog niet jarig. Maar wel alvast gefeliciteerd. Geef hem een dikke kus van mij.

Wat een prachtige grot zeg. Heel indrukwekkend allemaal. Geniet. [e-1f48b]

• 17 September 2023 - 20:58

Ineke :

Hoi Kitty en René,

Jullie zijn op vakantie maar je bent nog drukker dan thuis, haha!

Veel plezier en geniet van jullie volle agenda.

Als jullie thuis zijn zal ik jullie overhoren over alle bezienswaardigheden die jullie bezocht hebben [e-1f600]

Hartelijke groetjes

Ineke

• 17 September 2023 - 21:10

Gerjo :

Mooie verhalen!

Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen.

• 17 September 2023 - 22:15

Hilda Zuidema:

Eerst gefeliciteerd .

Jullie zien wel heel veel verschillende dingen.

Lekker vis gegeten. Daar houden jullie van. Ik ook ha ha

Lijkt me eng met de bus. Gelukkig reed hij rustig.

En gelukt bij de kleermaker.

Tot morgen

• 18 September 2023 - 08:07

Joke M:

Wat een geweldige reis.

Rene gefeliciteerd

• 18 September 2023 - 08:52

Reny :

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag René kitty gefeliciteerd met Rene ,

weer een fantastische verhaal van jullie, op naar de volgende verhaal,fijne dag toe gewenst,

• 18 September 2023 - 09:35

Ria :

Eerst René Gefeliciteerd met je verjaardag dat is weer eens iets andersom het op vakantie te

vieren wat weer een super dag voor jullie maar bij de busreis was ik afgehaakt oeps

doodeng en dan al die trappen op en af petje af hoor groetjes

• 18 September 2023 - 10:03

Liesbeth :

René proficiat met je verjaardag.[e-1f389]

Wat een prachtige reis maken jullie.

Geniet ervan