Van Almere naar Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van Almere naar Poznan - Reisverslag uit Poznań, Polen van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van Almere naar Poznan

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

27 Augustus 2019 | Polen, Poznań

Al is het maar 3 daagjes, ik denk dat we genoeg beleven om verslagjes erover te schrijven.
Gisteren twee handbagage koffertje ingepakt, echt lekker slapen kwam er niet van. Het was warm en de vin maakte kabaal zodat ik om 4.30 uur al naast me bedje stond. René zat ook al op het randje van het bed. Nou dan het licht maar aan en de laatste dingetjes in de koffer stoppen. Broodje mee voor onderweg. Om 5.45 reden we volgens planning weg. Het was niet druk op de weg dus konden we lekker doortuffen. We vertrokken deze keer vanaf Eindhoven. De parkeerplaats was al gereserveerd op P5. Helaas hebben ze hier geen shuttle bus dus dat werd lopen naar de vertrekhal. Ik had ons thuis al ingecheckt dus we konden zo doorlopen naar de controle. Pppffff op Schiphol mag alles in je koffer blijven, nou hier niet dus. En ook je water mocht je niet meenemen. Toen dit gedaan was even een bakkie doen en door naar de gate. Wat een rij stond daar. Alléén links liep het door. Ik tegen René kom op wij gaan ook in die rij staan. Blijkt het de priorityrij te wezen. René was er doorheen alleen ik stond natuurlijk weer in de verkeerde rij. Wordt er gevraagd: heeft u priority geboekt, nee zeg ik . Dan mag dat koffertje niet mee het vliegtuig in . Ga maar naar de balie en check het daar in voor €25,= per stuk. René stond op me te wachten, en degene die hem had geholpen was heel vriendelijk en zei lopen jullie deze keer maar door.
Helaas zaten we niet naast elkaar, René rij 5 en ik rij 25. Gelukkig is het niet zo lang vliegen. René tussen 2 dames in en ik naast een man. Wij zaten net voor de nooduitgang dus dat waren maar 2 stoelen. Het was een rustige vlucht want het was een Pool en hij sprak geen Engels. Na anderhalf uur hadden we een rustige landing. De bus stond klaar om ons naar de aankomsthal te brengen.
Eerst even pinnen en toen naar buiten voor een taxi. Deze deed er een half uurtje over naar het hotel. De rit kosten 40 zloty dat is €10,=. Terwijl wij aan het inchecken waren kwamen er nog meer Nederlanders binnen. Bij de pinautomaat hebben we nog staan praten. Nu vroegen we wat hebben jullie betaald voor de taxi. Bleek het dat hun 70 zloty hadden betaalt bijna het dubbele. De kamer was al schoon dus de koffers naar de kamer gebracht. Het is een nette kamer met alles wat je nodig hebt.
En toen was het eindelijk tijd om de straat op te gaan. Het centrum legt 5 km. bij het hotel vandaan. Terwijl er in de folder 2 km stond. Gelukkig zijn we goed getraind. Het is alleen 33 graden en dat is best heel warm . Maar gelukkig hebben ze hier ook terrasjes. Daar hebben we dan ook geregeld gebruik van gemaakt.
Toen we hierheen gingen hadden we een grauwe grijze stad verwacht, maar helemaal niks van dat. Het is hier heel schoon en mooie gebouwen. In het centrum hebben we flink gewandeld. Er is een plein met allemaal gekleurde panden, echt heel mooi. Hier hebben we vanavond ook gegeten. Terwijl we buiten op het terras zaten begint het me toch te regenen en onweren niet normaal. Gelukkig zaten wij op een goeie plek onder de parasol zodat we konden blijven zitten. Het personeel liep met een paraplu heen en weer. Dat was wel een komisch gezicht.
Na het eten weer het hele eind terug gelopen zodat de teller vandaag op 17 km staat qua afstand. Nu zitten we nog wat te drinken in het hotel. Ik denk Dat we vannacht heerlijk zullen slapen.
Morgen gaan we er weer een dagje tegenaan maar dat lezen jullie morgen weer.

Welterusten en tot morgen Kitty

• 27 Augustus 2019 - 22:39

Debbie:

Dus toch geen grauwe gebouwen. Wat goed zeg. Ben benieuwd naar de foto’s! Hier ook flink onweer en dacht dat daar wel een bui uit zou komen, maar helaas geen druppel hier. Ik hoop dat jullie lekker slapen vannacht. Veel plezier morgen weer. X

• 28 Augustus 2019 - 08:18

Hilda:

Wat leuk weer een reisverslag. En wat een verschil Schiphol of Eindhoven.
    Blij dat het een mooie stad is nu je extragenieten . Groetjes

• 28 Augustus 2019 - 12:47

Betty:

Wat een goed verslag van gisteren. Ik hoop dat jullie inderdaad goed hebben geslapen en dat het weer wat is opgeknapt.
    Een fijne dag vandaag, geniet en veel plezier.
    Groetjes en liefs voor allebei, Betty

• 28 Augustus 2019 - 16:03

Janny:

Mooi reisverslag genieten maar

• 28 Augustus 2019 - 16:59

Ida:

Geweldig, jullie maken ook echt altijd wat mee elke keer.
    Wel fijn dat jullie het naar je zin hebben.