Dagje op visite - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Dagje op visite - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Dagje op visite

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

10 September 2022 | Griekenland, Thessaloniki

Vanacht niet zo lekker geslapen, het was warm in de kamer en we kregen de airco niet aan. Dus om 3.30 uur me bed uit en lekker bijna 2 uur op het balkon gezeten. Het is hier heel rustig , maar onze kamer is boven de ingang van het hotel, dus er kwam een taxi aan, dan maar even kijken wat hij kwam doen. Uiteraard mensen ophalen. Maar ik was toch nieuwsgierig. Toen Patrick nog als portier in het hotel zat kwam hij wel eens met verhalen thuis over taxi's die dames haalden en bracht.

Terug in bed nog wat gelezen, en ook weer in slaap gevallen. Maar om 8.00 uur ging de wekker, want om 9.00 uur wilde we ontbijten. Dat hebben we keurig gered.

De tas met zwemspullen hadden we mee genomen zodat we niet meer naar boven hoefde. Maar ja bij andere mensen is dat geen probleem, wij waren natuurlijk weer wat vergeten. Op de gang waren de meisjes al bezig met de kamers. Ik aan eentje gevraagd of ze Engels sprak. Natuurlijk niet. Maar toch uitgelegd dat het heel warm is en dat de airco het niet doet. Zij kijkt ernaar en wat denk je........ je moet wel op het knopje drukken om hem aan te zetten. Hahahahaha

In de auto Google map aangezet, en we moesten een uur rijden. We zijn vandaag naar Jiannoula, Marcel en Despina geweest. Jiannoula en Despina zijn vrijwilligers bij de Zonnebloem en Jiannoula heeft daar een huis. We hadden een keer met een geintje gezegd dat we wel bij ze langs zouden komen. En omdat we toch een keer naar Griekenland wilde leek het ons wel leuk om ook echt langs te gaan.

We moesten het grootste gedeelte door de bergen rijden. Pppffff oren open oren dicht. Ze zouden ons opwachten en ja hoor toen we de bocht om moesten stonden ze met een grote handdoek met de Griekse vlag erop te zwaaien. Een leuk welkom natuurlijk. Hup ook in de auto en het laatste stukje rijden.

Bij het huis aangekomen eerst een rondleiding, wat een leuk huisje hebben ze daar. Alleen wel heel stil. En wat ze ook hadden was ........ een kat bbbrrrr.

Eerst een bakkie gedaan en toen naar het strand. Ook nu weer door de bergen. Maar toen we er eenmaal waren hebben we heerlijk gezeten, gezwommen in de zee, geklets, foto's gemaakt, even winkeltjes gekeken, en ook aan de innerlijke mens moest gedacht worden. Het zwemmen was wel oppassen geblazen, in de zee waren kwallen, niet veel maar toch bahbahbah. Dus de zee maar uit en even drogen. De mannen hebben de hele tijd op het terras gezeten. Wij hebben de naam dat we kletsen kunnen, nou ik kan zeggen hun winnen het. De hele tijd als we naar ze keken zaten ze te kleppen.

Toen was het ook weer tijd geworden om te gaan eten, dus aangekleed en hup de auto in en gassen. We kwamen aan bij een heel mooi restaurant. Na ongeveer 10 minuutjes waren we er. Als je niet bekend bent in de buurt rij je er zo voorbij. Gelukkig was er nog plaats voor ons. Ik heb alleen geen idee meer hoe het heette wat René heeft gegeten, alleen dat het stoofvlees was met rijst en een lekkere saus. En die rijst zijn hele grote korrels.

En ik had zwarte pasta met zalm en een saus met vodka erin. Echt het was heerlijk, en na het eten kregen we een toetje van het huis. Alleen we zaten op hele harde stoelen, na het eten wilde we nog een bakkie koffie en thee drinken, maar we hadden allemaal een houten kont. Gevraagd of er in de tuin konden gaan zitten. Dit was geen probleem dus wij verhuizen. Buiten ook nog een keer verhuisd en toen we zaten kwam ook gelijk de koffie en thee.

Toen we daar ruim 3 uur hadden gezeten hebben we iedereen weer netjes thuis gebracht, nog even plassen en wij moesten nog een uurtje rijden naar het hotel.

Onderweg in de auto zeiden we tegel elkaar dat we een superdag hebben gehad en hoe gezellig het was. Dus Jiannoula, Marcel en Despina bedankt voor de super leuke en gezellige dag en tot dinsdag. Ze komen dan even naar ons hotel kijken, om te zien of het echt zo mooi is als op de foto's.

Ik ga nu ook me bedje lekker proberen te slapen. Tot morgen doeiiiiii Kitty

• 11 September 2022 - 00:39

Hilda:

Leuk dat het zo gezellig is geweest aan het eind van je vakantie wil je ook een kat

• 11 September 2022 - 01:42

Jacqueline :

Leuk om jullie op deze manier weer te kunnen volgen. Hopelijk slaap je vannacht beter met de airco. Ben nu al nieuwsgierig wat jullie morgen weer gaan doen.

• 11 September 2022 - 06:03

Debbie Bergsma:

Dit klinkt als een super leuke dag. Heerlijk.

• 11 September 2022 - 08:49

Ria:

Wat weer een leuke dag. Je weet nu ook hoe Jiannoula haar vakantie huis er uit ziet alleen de reis is wel wat jullie hebben het erg druk maar wel veel gezien van Griekenland nog veel mooie. dagen

• 11 September 2022 - 22:09

Jiannoula :

Was echt leukk en vergeet de koffiebroodjes niet haha.

Eksie vrieses De zes kranen heet het restaurant waar wij bijna een stoelendans hadden. Het is echt een verrassing om jullie hier te mogen ontmoeten. Ik dacht echt ze maakt een grapje maar het was geen grapje. Kitten en Rene zijn echt hier in Griekenland en komen ons ook opzoeken. Vinden ze nooit haha nou mooi wel. Volgende keer mss wens-uitje voor de gasten en dinsdag wordt ook een super-dag. Καληνυχτα Τα λεμμέ Τριτη

• 11 September 2022 - 22:25

Reny :

Mooi leuk verhaal om te lezen fijn dat jullie naar je zin hebben. Lekker genieten.