Hanoi dag 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Hanoi dag 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Hanoi dag 2

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

12 September 2023 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen ging al vroeg de wekker. We moesten om 8.00 uur klaar staan in de hal van het hotel. De bus kwam ons daar ophalen. We gingen naar het Presidentieel paleis. Het was niet zo heel ver rijden. Daar aangekomen moest ik een vestje aan, want blote schouders mag niet. Gelukkig wisten we het dus geen probleem. Dan naar binnen, lijkt op Schiphol, tas door de scannen en wij ook. Er is 1 man die rookt en die moest zijn aansteker inleveren. Na afloop kon hij hem weer ophalen. We waren net op tijd om bij het mausoleum van Ho Chi Minh de wisseling van de wacht te zien. Ho Chi Minh was een populaire president in Vietnam. Hij legt hier begraven in een glazen kist. Alleen het gebouw is voor niemand toegankelijk. Ja mag er omheen lopen en dat was het. Het Presidentieel paleis is ernaast. Als er hoogwaardigheids bekleden uit andere komen dan slapen die daar. Toen wij hier aankwamen ging president Biden net weg, die heeft daar ook geslapen. Gelukkig was hij er niet meer anders hadden we het hele terrein niet op gemogen.

Na een wandeling door de tuin en langs oude auto's en de keuken van Ho Chi Minh gingen we naar de uitgang. We waren toen 2 uur verder. De bus weer in en naar een koffiehuis waar ze eggkoffie serveren. Dat is een specialiteit van hier. Je krijgt dan sterke koffie met eidooiers, gecondenseerde melk. Dit wordt geklopt en dan op de koffie gegooid. Het wordt geserveerd met het kopje in een schaaltje met heet water. Dan stolt het ei niet en blijft de koffie op constante temperatuur. Ben blij dat ik geen koffie lust. Dusmnam ik een kopje thee, cylonthee. Was al wat aan de donkere kant, maar toen ik een slok nam zat er een zooitje suiker in bbbrrrr. Maar wel leuk om mee te maken iedereen op een kabouterkrukje hahahaha. Na de koffie stonden op de hoek de riksja klaar voor een ritje door het centrum van Hanoi. Een aantal mensen zaten alleen, René en ik ook. Nou wat een rit was dat zeg, scooters vliegen recht en links voorbij. Auto's die nog snel even voorlangs willen. Echt 1 keer heb ik een gil gegeven. Die man lachen. Wat een drukte. Maar het was we gaaf om te doen. Ondertussen moesten we alweer lunchen. Na de lunch de bus weer in en naar de tempel van Confusius. Deze tempel is gebouwd om wijsgeer Cofusius te eren. Er waren gebouwen waar je in kon. Best wel allemaal kitsch. De tuinen die erbij waren, werden supermooi onderhouden. Hierna gingen we terug naar het hotel. In de hal zaten we te wachten want de reisleider had voor degene die dit wou een simkaartje gehaald. Heb nu weer gewoon de hele dag internet. En dat voor 10 euro. Ook hebben we een groepsapp gemaakt voor als er wat is. De reisleider had wat restaurants in de app gezet en al snel was er een app wie wil er met elkaar eten?? Ik reageer en nog iemand. We besloten naar een visrestaurant te gaan. Was schuin aan de overkant van het hotel. Eerst wat drinken en wij vragen om de kaart. Die jongen heeft 1 kaartje bij hem en dat was het enigste gerecht wat ze hadden. Blijven we of gaan we ergens anders heen, we besloten te blijven. Krijgen we eerst allemaal een schaaltje met noedels. Hierna komt er op tafel te staan allemaal schaaltje met visolie, pinda's, pepers in de olie, een soort prei en nog iets, het was groen maar geen idee wat het is. Toen kwam er een pan met een warmhoud vuurtje op tafel. In de pan zit zeewier, prei en uiteraard vis. De ober doet voor wat we moesten doen. Eerst noedels in je bakkie en dan visolie en hierna de van alles een beetje erdoor heen. We hebben heerlijk gegeten. Eigenlijk wilde we ook wel een toetje, dus ik ingetikt ijs. Google vertaald dit keurig voor me. Komt de ober aanlopen met een grote ijsemmer vol ijsklontjes. We lagen helemaal in een deuk. Maar het komt erop neer dat ze geen toetje hadden. Ondertussen komt hij met zijn telefoon naar me toe om te zeggen dat de zaak dicht gaat en of we weg willen gaan. Nou vooruit dan maar. Naast het hotel nog wat gedronken totdat ook deze zaak ging sluiten. In het hotel was iedereen het zat en zijn we naar boven gegaan. Morgen gaan we weer om 8.00 uur met de bus. Wat we dan allemaal beleven lezen jullie morgen weer. Slaap lekker en tot morgen doeiiii Kitty

• 12 September 2023 - 20:11

Debbie:

Wat een drukke maar leuke dag. Van alles wat. Gelukkig was het eten ook lekker. Welterusten en veel plezier morgen weer. [e-1f48b]

• 12 September 2023 - 22:41

Hilda Zuidema:

Hele belevenis vandaag. Foto.s zijn ook leuk..

Wacht vol spanning naar je avonturen van morgen

• 13 September 2023 - 09:33

Ria:

Wat een dag een reis met veel bijzonderheid alleen dat eten oeps ik denk dat ik weinig zou

eten natuurlijk veel vis maar jullie genieten er van wat brengt de volgende dag we gaan

het weer zien fijne dag

• 13 September 2023 - 09:39

Betty :

Wat een leuke dag zeg. Op naar morgen voor weer een nieuw avontuur