Baton Rouge - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Baton Rouge - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Baton Rouge

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

11 September 2019 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Als ik opsta is het eerste wat ik doe even kijken naar de reacties, ik denk wat nou een kort verhaal. Ik heb blauwe vingers van het typen. René krijgt het verslag ook en zegt , je hebt alleen dat van de wc geschreven. Gelukkig krijg ik een update van wat ik heb heb geplaatst, dus René leest het vanaf me telefoon voor en ik typ het op mijn tablet. Klaar en plaatsen. Weer maar een klein stukje geplaatst. Ik heb nu een bericht naar de helpdesk gestuurd, misschien plaatsen zij het nog. Maar vandaag ga ik het weer proberen.
Eerst ontbijten vanmorgen, nou wat een karige bedoening, plastic bestek en kartonnen bordjes. Verder kon je een oud broodje roosteren. Er waren wel roereieren maar verder niet een plakje kaas of iets anders. Ik heb maar suiker op me broodje gedaan. Er is Zelfs geen thee, ik gevraagd aan de receptie of ze heet water had. Nou ze keek me aan of ze water zag branden. Gelukkig was de koffie voor René goed. We kijken alweer uit naar het ontbijt van morgen.
Hierna in de auto gestapt en naar het Capitol gereden, daar konden we de hele dag gratis parkeren. Anders is het een automaat, en dan moet je iedere 2 uur geld erin gooien. Hiervandaan zijn we naar het Capitol park museum gegaan. Hier werd de geschiedenis van Louisianna en in het bijzonder Baton Rouge weergegeven. Zelfs ik vond het een leuk museum, en dat wil wat zeggen. Er waren veel geluidsfragmenten en filmpjes te zien, ook over de slavernij werd er veel verteld. Dit is best indrukwekkend. Ook is er een film over wat Mardigrass is, en dan loop je verder en is er een film waar het net is of je op een praalwagen zit als het Mardigrass is. Wat er ook stond was de lijkwagen die bij de begrafenis van Maarten Luther King gebruikt is. Op de boven verdieping allerlei indeling over noord, zuid Oost en West Louisianna. Hoe de mensen daar vroeger leefde. Ook werd er iets verteld over de ontstaansgeschiedenis van Creolen en Cajuns. Verder over het ontstaan van de jazzmuziek en de blues. Nou dit lijkt me wel weer genoeg informatie.
Toen naar de overkant, daar was de Staats Bibliotheek. Ook naar binnen geweest, hier worden alle kranten bewaard en papieren die over wetgevingen gaan. Verder stelde het niet zo veel voor. Uiteraard is hier ook een kerk, dit keer was het glas en lood heel mooi, maar verder was het een kaal ding.
Daarvandaan naar de Old Capitol, dit gebouw heeft de vorm van een kasteel. Dit gebouw is tijdens de burgeroorlog nog bezet geweest door de noordelijke staat, en is toen deels verbrand. Binnen is ook een soort museum. Hierna zijn we naar de Riverfront gelopen, hier ligt de USS KIDD dit is een marine schip. Er reed een Capitol Trolley door de stad , dit is gratis en onderweg wordt er van alles verteld. Hiermee zijn we terug naar de auto gereden. Toen naar de Louisianna Mall. Dit is een heel groot winkelcentrum, volgens mij was het nog vrij nieuw. Een flesje drinken gehaald, en er stonden van die massage stoelen. René erin, dollartje erin en die hoorde ik niet meer. Zit ik even met me telefoon, kijk ik naar hem legt ie zo te snurken in die stoel. Maar er is niemand die er raar van op kijkt. Kwartiertje later ook nog buiten naar de winkels geweest. Toen de auto in en even naar het hotel. Komen we op de kamer, leggen er geen schone handdoeken en ook geen nieuwe rol wc papier. Wij dit bij de balie gezegd, maar degene die er achter stond was niet zo vriendelijk. Ze wil die spullen aan ons geven nou zeggen we kan dat niet op onze kamer gelegd worden want wij gaan nu weg. We moesten tenslotte ook eten. Dit keer zijn we aan de overkant van de weg gegaan, een Ribs grillrestaurant. René spareribs en ik grote garnalen. Nu komen we net op de kamer, en heeft ze netjes alles neergelegd. Zoals iedere dag, René slaapt al en ik zeg
Weltrusten en tot morgen Kitty

Ik heb antwoord gehad van de helpdesk, het kwam omdat ik smiley's gebruikte. Ga ik niet meer doen dus. Dit verslag hebben we ook over moeten typen. Maar het probleem is dus opgelost, en ik kan gewoon doorgaan met jullie te vervelen met mijn verhalen.

Doeiiiiiiii

  • 11 September 2019 - 14:56

    Patrick:

    Zo te horen vermaken jullie je wel.
    Geniet er van.
    P.

  • 11 September 2019 - 14:57

    Debbie:

    Wat jammer dat het hotel zo tegenvalt. Hopelijk is de volgende beter. Lekker ontbijten zou fijn zijn. Nu jij dit zegt over die smileys, heb ik dat bij een van jullie andere reizen ook gehad. Ik schreef iets naar je en de helft van mijn tekst was toen ook weg. Weten we dat ook weer. Nou geniet nog lekker en ben blij dat we weer mee kunnen lezen. X

  • 11 September 2019 - 15:24

    Willy Van Der Linde:

    Kitty en Rene, heel veel plezier in de USA.
    Ben toch echt bang dat het Amerikaanse ontbijt niet veel beter
    En lekkerder gaat worden; hier staat Amerika bekend om!

  • 11 September 2019 - 17:36

    Hilda:

    Gelukkig weer een leuk verhaal mistte het al. Vandaag hebben jullie weer een hoop gezien en gedaan. Lijkt me heel mooi allemaal , benieuwd na het volgende verslag. Hoop dat Julie nu w er een lekker ontbijt je krijgen

  • 11 September 2019 - 18:52

    Janny:

    Genieten maar leuke dingen weer morgen een beter ontbijt groetjes

  • 11 September 2019 - 19:01

    Alice Tijssen :

    Klinkt goed hoe het daar is. Veel plezier saampjes

  • 11 September 2019 - 21:53

    Reny De Groot :

    He he ik volg jullie nu ,mooi verhaal lekker genieten samen en ik blijf nu goed volgen groetjes Reny Ron

  • 11 September 2019 - 21:56

    Ria :

    Gelukkig dat het nu weer goed door komt ,ik dacht al dat het aan mij lag .
    Het was weer een drukke dag voor jullie maar met heel avontuur .Je moeten wal wat voor doen om alles voor elkaar te krijgen .tot de volgende keer gr

  • 11 September 2019 - 23:00

    Jiannoula:

    Houdie Yankees,

    Wel foto's maken van de spareribs en de garnalen ☺️en het ontbijt graag....
    Groeten aan Trump haha

  • 12 September 2019 - 14:34

    Betty:

    Nou, hebben we het gelukkig toch kunnen lezen.
    Morgen nieuw hotel en nieuwe kansen, geniet maar lekker verder. Groetjes Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Baton Rouge

Kitty

Actief sinds 07 Okt. 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 39222

Voorgaande reizen:

14 April 2024 - 15 Mei 2024

Malaga

07 December 2023 - 09 December 2023

Kerstmarkt Barcelona

18 Oktober 2023 - 25 Oktober 2023

Malaga

10 September 2023 - 26 September 2023

Vietnam

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

Centerparcs Meerdal

14 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Gezellig met de kleinkids op stap

21 Juli 2023 - 25 Juli 2023

Paar daagjes Duitsland

11 Juni 2023 - 25 Juni 2023

IJsland

14 Mei 2023 - 19 Mei 2023

Hamburg

16 Oktober 2022 - 23 Oktober 2022

Familiepret in Turkije

08 September 2022 - 18 September 2022

Thessaloniki

13 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Op vakantie met Fenrir en Linde

12 Maart 2022 - 18 Maart 2022

Valencia

30 September 2021 - 02 Oktober 2021

Eindelijk weer

07 Maart 2020 - 22 Maart 2020

Thailand

07 September 2019 - 22 September 2019

Amerika Louisianna

27 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Polen

07 Juni 2019 - 14 Juni 2019

Engeland

14 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Cruise

11 September 2018 - 26 September 2018

Java en Bali

11 September 2018 - 26 September 2018

Indonesië

09 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis China

Landen bezocht: