Van Chiang Mai naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Koh Samui

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

16 Maart 2020 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen vroeg de laatste dingen in de koffer doen. Het is toch altijd weer meer werk dan je verwacht. Een kwartier later dan we wilde zaten we aan het ontbijt.
De taxi zou ons om 8.00 uur ophalen. Wij wachten, en na 10 minuten maar eens bij de receptie gevraagd. Wat bleek die hadden hem om 8.30 uur besteld. Ze belde gelijk en met 5 minuten was de taxi er. Koffers erin, wij erin en hup naar het vliegveld. Het is niet zo ver rijden, dus we waren keurig op tijd. Buiten stond een rij, dat kwam omdat je koffer al gelijk door een controle heen moest. Ze zijn allemaal weer goedgekeurd dus naar de balie om ze af te geven. Wel spannend hoor om te zien of ze niet te veel wegen. Gelukkig ook dit was goed, pppfffff maar veel kan er niet meer bij. Later werd ook de handbagage nog een keer gecontroleerd. Ik heb daar alles in zitten, laptops, e-reader, medicijnen en ook de powerbanks. Wordt er gevraagd of die koffer van mij is, ja zeg ik. Wordt het tasje eruit gepakt met powerbanks. Alles wordt van onder tot boven, van links naar recht na gekeken. Nog een keer gecontroleerd weer door een ander mannetje bekeken. Werd er nerveus van, want dit was nog nergens gebeurt. Maar ik kreeg hem terug en we konden gaan. We moesten heel even wachten tot we konden boarden. We vertrokken keurig op tijd, dit moest ook wel anders zouden we misschien de aansluiting missen. Na ruim een uurtje waren we in Bangkok geland. De koffers opgehaald en weer naar de balie om ze in te leveren. Heel apart hoor, hier waren ze 1 kilo zwaarder als op het vliegveld van Chiang Mai. Maar ook dit was geen probleem. Ook werd onze tempratuur nog gemeten. Gelukkig geen koorts en mochten we doorlopen. Snel nog even wat gegeten want we hadden een half uurtje over. Bij de gate aangekomen konden we bijna gelijk doorlopen. Nu werden we met een bus naar het vliegtuig gebracht. Het vliegtuig zat niet vol dus hadden we lekker de ruimte. Nu hoefde maar 50 minuten te vliegen, en in die tijd kregen we nog een maaltijd en drinken ook. Ik zat bij het raam en zag het eiland dichterbij komen. Best wel spannend om dan te landen hoor. Zo groot is het niet. Nadat we waren geland draaide het vliegtuig om en reed de landingsbaan weer terug. Vanuit het vliegtuig werden we met grote golfkarretjes naar de aankomsthal gereden. Koffers opgehaald en toen op zoek met een bordje waar onze naam op stond voor de taxi. Hiervoor moesten we naar een meetingpoint. Dit had ik thuis al geregeld. Lekker makkelijk is dat, en ook wel leuk dat er iemand staat met zo een bordje. We zien dat altijd wel maar gaan dan meestal met een grote bus verder naar ons hotel. De taxi was dit keer een luxe busje, je moest ook van te voren doorgeven hoeveel koffers je had. Dus daarom denk ik kwamen ze daarmee. Toen naar het hotel........ Nou ik kan zeggen dat was me een rit. Je weet natuurlijk niet waar je heen gaat dus ook de weg weet je niet. In het begin reden we door een stadje met winkels en toen werd het wat rustiger. De hoek om en een berg op. De Alp Dueze is er niks bij. Echt zo stijl. Bij het hotel aangekomen ingecheckt en toen met een golfkarretje naar onze kamer. Dit moest in tweeën want niet alles kon in één keer mee. Echt dit was nog stijler dan met de taxi. Maar dan heb je ook wel een hele mooie kamer. Het is meer een suite. Met 2 kamers en een heel groot balkon en een super badkamer. Het uitzicht is ook super, zo op de zee en het zwembad. Patrick is nog gaan zwemmen. Daarna omgekleed en naar de receptie gebeld, zodat het golfkarretje ons weer op komt halen. We hadden ook een taxi besteld die ons naar beneden zou brengen. Ik had gehoord daar daar een heel leuk plekje was. Fisherman Village heet het. Hier is het heel gezellig, allemaal barretjes op het strand en restaurants. Ook wij moesten wat eten. Daarna nog even de markt over, en toen met de taxi weer omhoog. Nu zitten we heerlijk in de kamer en morgen gaan we lekker naar het strand. Hoe dat bevallen is horen jullie morgen weer.

Slaap lekker en tot morgen Kitty

• 16 Maart 2020 - 19:25

Hilda:

Leuk weer een nieuwe omgeving .

• 16 Maart 2020 - 20:10

Debbie:

Het gaat wel allemaal lekker gesmeerd. Je hebt het dus zelf super goed geregeld. Echt fijn. Ben wel benieuwd naar de foto’s hoor. Zeker van jullie uitzicht! Geniet lekker en welterusten voor nu. X

• 16 Maart 2020 - 20:14

Reny:

Blij dat alles is goed verlopen, en leuk weer ander omgeving lekker genieten allemaal.

• 17 Maart 2020 - 10:15

Ria:

Dat was weer even spannend om alles zo goed te laten verlopen .Geniet van jullie 2de
    vakantie week er is vast weer heel wat te beleven gr

• 17 Maart 2020 - 13:11

Betty:

Wat een avonturen weer. gelukkig hebben jullie een mooi stekkie gevonden ! Mocht je noodgedwongen langer moeten blijven dan zijn er slechtere plekken.
    Voor nu in ieder geval een super relaxte vakantie verder en geniet van al het moois.
    Groetjes Betty

• 17 Maart 2020 - 13:13

Betty:

Ik had mij even vergist, ik dat dat jullie vakantie er al op zat.

• 17 Maart 2020 - 16:55

Janny:

Weer een mooie dag gehad zo te horen heel mooi land nog even