Van Koh Samui naar Almere - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Van Koh Samui naar Almere - Reisverslag uit Almere-Buiten, Nederland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Van Koh Samui naar Almere

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

23 Maart 2020 | Nederland, Almere-Buiten

En nu zijn we alweer 2 dagen thuis. Maar ik kan niet zomaar niks meer laten weten. Iedereen heeft zo leuk gereageerd en meegeleefd dat de laatste dag ook nog beschreven moet worden.
Vroeg heel vroeg om 4.45 uur ging de wekker. Het laatste in de koffer stoppen en ongeveer kijken of het gewicht een beetje klopte.
Om 5.50 uur zou de taxi er zijn om ons naar het vliegveld te brengen. Wij zaten netjes bij de receptie te wachten, terwijl ze de kamer na gingen kijken. Nadat die was goedgekeurd konden we de rekening betalen. Om 6.05 uur was de taxi er nog niet dus de receptie even laten bellen waar hij bleef. 10 minuutjes moesten we nog wachten. Gelukkig is het vliegveld niet zo heel ver weg. Bleek dus achteraf dat ze een verkeerde tijd hadden doorgegeven aan de taxichauffeur. Waarschijnlijk belde de receptie hem gewoon uit zijn bed. Op het vliegveld ging het best wel snel allemaal, alleen 1 koffer was te zwaar, de 3 koffers mogen bij elkaar 60 kilo wegen. Helaas kwamen we er wat boven en moesten we wat bijbetalen. Dat gedaan en toen door naar de gate. Daar aangekomen konden we bijna gelijk doorlopen. De vlucht was kort, nog geen uur. Wel kregen we weer wat te eten en te drinken.
Op Bangkok de koffers weer ophalen en weer opnieuw inchecken. Bij de KLM mag je 23 kilo per persoon meenemen dus was, het geen probleem.
Nog even een bakkie gedaan en het laatste geld uitgegeven. Toen was het alweer tijd om naar de gate te gaan. Daar was het echt heel druk, het vliegveld zat ook bomvol. Dit keer zaten we met z'n drieën naast elkaar, ik kon niet omvallen want ik zat stevig tussen René en Patrick in. Toen het tijd was om te vertrekken werd er gemeld dat er een probleem met het vliegtuig was en dit eerst verholpen moest worden. Ook moest er weer getankt worden. Nou dat vind ik dus helemaal niks, wordt er omgeroepen dat iedereen de riem los moet doen. Als er dan wat gebeurt kan je snel het vliegtuig uit. Dit heeft alles bij elkaar anderhalf uur geduurd. Maar toen konden we alsnog vertrekken. De vlucht duurde alles bij elkaar ruim 12 uur. Een hele zit hoor. Je probeert wat te slapen, maar echt lukken wil dit niet. Maar we hebben het gered. Op Schiphol zet ik me telefoon aan zie ik meer dan 50 appjes staan, blijkt dat de dames van de Zonnebloem de hele vlucht hebben gevolgd. We vlogen over Almere en er is zelfs een foto van het vliegtuig gemaakt. Ze waren ook allemaal heel blij dat we terug waren. Iedereen was ook heel bang dat we niet meer terug konden komen. We merkten gelijk dat er wat aan de hand was, het is heel stil en geen douane die de koffers controleren. Ga ik een flesje water halen, zegt die jongen tegen me of ik met me pin wil betalen want hij neemt geen contant geld aan. Ook de trein die we moesten hebben reed niet, er rijden veel minder treinen. Dus een half uur extra wachten. In Almere aangekomen stond Klaas ons op te wachten en heeft ons heerlijk naar huis gereden. Daar nog even met Debbie over de vakantie gekletst, met een kopje thee en een heerlijk gebakje. Toen naar ons bed, gisteren alle koffers uitgepakt, gewassen en boodschappen gedaan.
Wij kunnen weer terugkijken op een geweldige vakantie waarin we veel hebben gezien en gedaan. Ik hoop dat jullie het ook leuk hebben gevonden om weer mee te lezen.
Wanneer de volgende keer is weten we zelf nu ook nog niet.
Blijf allemaal gezond en zorg goed voor elkaar.

Groetjes Kitty

• 23 Maart 2020 - 14:56

Ingrid:

Fijn dat jullie weer terug zijn.
    Let op elkaar
    Groetjes. Ingrid

• 23 Maart 2020 - 15:49

Betty:

Weer een leuk verslag van de laatste dag. Altijd gezellig om te lezen.
    Goed dat jullie weer thuis zijn. Pas goed op elkaar en wees waakzaam.
    Hartelijke groeten en tot morgen met het face timen. Moet nog uitvogelen hoe dat moet.
    Betty

• 25 Maart 2020 - 18:44