Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Athene

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 Juni 2024 | Griekenland, Athene

Vanmorgen was het vroeg dag, eerst een ontbijtje en daarna de wal op. Buiten het hek stonden Hop on Hop of bussen, alle kleuren rode, grijze, groene en blauwe. De blauwe hebben wij genomen. Deze bus ging in 1 ruk naar de Arcropolis, maar wat was het druk op de weg. En een zooitje stoplichten, maar goed we hadden alle tijd. Want we hadden een tijdslot van 11.00 uur. Om 10.30 uur waren we er. Helaas moesten we netjes wachten tot 11.00 uur. Ze hadden wel een grote tent.neergezet want het was bloedheet. We hadden ook al een flinke klim gehad, dus snel nog wat water gehaald. Je blijft hier drinken, lijkt wel of die flesjes verdampen als je de dop eraf haalt. Eindelijk was het tijd dat we naar binnen mochten. Verder de Arcropolis op lopen. Je moest wel goed opletten waar je liep. Het waren ongelijke stenen en spiegelglad van al de mensen die er al overheen hadden gelopen. Er stond ook heel veel wind en mensen die een hoedje op hadden die vlogen gewoon van hun hoofd af. Sommige werden tegen gehouden, en andere vlogen weg en die konden niet meer gepakt worden. Toch waren er nog mensen die er achteraan gingen met gevaar voor eigen leven. Want overal zijn afgezette stukken omdat het daar te gevaarlijk is. Maar dat maakte niet uit als ze hun hoedje maar terug hadden Hahahaha . Eenmaal boven stond hij daar........ het Parthenon. Wel in de steigers want hij heeft veel te verduren gehad de laatste jaren. Maar als je bedenkt hoe dat gebouwd is is dat best wel heel.kunstig. de zuilen zijn van marmer dus dat moet een heel gesjouw zijn geweest. Het was leuk.om gezien te hebben en René kan ook weer wat van zijn lijstje strepen. Nu weer voorzichtig naar beneden. Weer water gehaald en naar de bus. Wat een chaos was het bij de bus, er komen daar drie lijnen. 1 voor naar de haven, 1 om naar de andere kant van de stad te gaan en 1 voor naar her centrum. Hier moesten wij in en nog heellll veelllll andere . Iedereen moest achter René staan in de rij. Dat duurde even want Italiaantjes weten niet wat een rij is. Maar goed , eindelijk was het gelukt. En dan komt de bus eraan, nou dat was feest. Deden ze de voor en achterdeur open. Toen was de rij weg, het grietje roepen inline inline. Ze kon roepen wat ze wilden maar iedereen deed gewoon waar die zin in had, als ze maar de bus in kwamen. Wij stonden vooraan dus waren als eerste in de bus. Ondertussen hadden we ook wel trek gekregen. Dus toen we een terrasje zagen de bus weer uit. Dan krijg je gelijk een klap in je gezicht van de hitte. Ik denk dat het wel 37 graden was. Dus weer een fles water erin en een lekker broodje. Echt puf om te lopen hadden we niet, dus dan maar het rondje met de bus afmaken. Het was wel lekker om niet te hoeven lopen. We moesten alleen wel overstappen op de lijn die naar de haven ging, maar dit ging soepeltjes. Deze rijdt rechtstreeks naar de haven zonder te stoppen. Bij de haven aangekomen eerst langs de controle. Omdat er vandaag een hoop mensen van boord waren gegaan, waren er ook weer een hoop nieuwe. Die moeten hun paspoort laten zien. Dat wilden ze van ons ook, maar helaas René zegt die hebben we in de hut want wij waren al aan boord. Dat kon niet, we moesten hem laten zien,. Er werd iemand bij geroepen die vond het oke en mochten we aan boord ppppffff anders moesten we in Athene blijven. Aan boord eerst maar weer wat drinken, toen ben ik naar de hut gegaan en René zat nog even de krant te lezen. Ondertussen was het 17.30 uur en tijd voor een powernapje. Om 19.00 uur is het alweer etenstijd. Omdat het vandaag onze trouwdag is jaja alweer 39 jaar, hebben we weer eten besteld. René weer een Tomahawk en ik dit keer spaghetti met langoustine. De ober komt vragen wat we willen drinken en daarna de bestelling van onze tafel opnemen. Ik noem alleen een voorgerechtje op en zeg dat we de rest al besteld hebben. Hij keek me aan of hij water zag branden. Er was niks besteld volgens hem. Ik de app geopend en aan hem laten zien dat het er toch echt staat. Of ik het bonnetje niet bij me heb, nee natuurlijk niet dat legt in de hut. Maar het gaat tenslotte om eten, dus ik ga het wel halen. Omdat ze met de koffers bezig zijn werken de liften niet voor ons. Dan maar met de trap heen en weer. Bonnetje laten zien en toen moesten we even wachten. Gelukkig is alles goed afgelopen en hebben wij heerlijk gegeten. Iedereen was jaloers op ons, hoe kan het nou dat jullie zo lekker eten krijgen??? Wij zeggen dat moet je bestellen en apart betalen, dan is het een ander verhaal. Na het eten weer een paar potjes gekaart en nu ons mandje in. Morgen zijn we de hele dag op zee, dus zal er niet veel gebeuren. Maar dat lezen jullie morgen wel. Slaap lekker allemaal en tot morgen doeiiii Kitty.

• 22 Juni 2024 - 21:13

Ineke:

Wat een bezienswaardigheid hè. Ik kan me voorstellen dat René het op zijn Bucket lijst had staan. Maar jullie moesten er veel voor over hebben met de hitte [e-1f604][e-1f44d]

• 22 Juni 2024 - 22:06

Hilda :

Echt warm ..leuk dat rene het nu heeft gezien

En nu zit er al weer op voor jullie.

• 23 Juni 2024 - 21:11

Karin:

Lijkt mij zo indrukwekkend !!!

• 24 Juni 2024 - 11:38

Reny :

Wat een gedoe allemaal, en ook zo warm gelukkig is toch alles weer goed gekomen en van harte gefeliciteerd met jullie 39 trouwdag