Weekend - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

23 Oktober 2023 | Spanje, Málaga

Zaterdag

Hier komt een verslag van 2 dagen dus pak maar een bakkie erbij want het zal best een heel verhaal worden.

Donderdag hadden we kaartjes gekocht voor de hop on hop of bus. We hadden bedacht dat het leuk zou zijn om dat zaterdag te gaan doen. Om de hoek stopte de bus, lekker makkelijk, maar we hebben bijna 3 kwartier staan wachten eer hij er was. Het was mooi weer dus zijn we boven gaan zitten. Oortje in en luisteren naar wat er allemaal verteld wordt. Dit viel een beetje tegen, ik hoorde de hele tijd klassieke muziek. Pppffff dat ben je op een gegeven moment wel zat. Later vroeg ik aan René of hij dat ook had, nou niet dus hij had gewoon uitleg bij alles waar we voorbij reden. Ik kon het pas later vragen want we zaten niet naast elkaar. Om 14.00 uur hadden we een flamenco optreden. Dus vanuit de bus even wat lunchen, en hierna naar het optreden. Dit was in het Muziekcentrum. Zaten we te wachten tot we de zaal in konden, moest René naar het toilet. Dat scheen een heel eind lopen te zijn, trappetjes op en af. Dus hij belde me dat hij eraan kwam en dat waar ik zat niet de goede ingang van de zaal was. Ik zat daar met nog een man en vrouw. Die man had een stok, René vertelde de wij hier aan deze kant niet naar binnen konden. Terwijl we opstonden om weg te gaan gaat de deur open. Vraagt die vrouw of ze door deze deur naar binnen kunnen omdat haar man niet zo goed kan lopen. Dat kon, dus ik zeg tegen René kom op wij horen bij hun en gaan ook mee naar binnen. Zo hadden we een mooi plekje vooraan. Het was een hele mooie show. Het begon met een jongen die gitaar speelde, echt wat een soepele vingers had die jongen. Er was ook een zangeres die begon te zingen. Later kwam de flamenco danseres. Zo mooi wat ze deed. Niet de toeristische dans maar de echte Spaanse. Wel knap hoor hoe dat gaat.

Toen dit na een uurtje was afgelopen moesten we naar de haven want in het buskaartje zat ook een boottocht. Maar omdat de triathlon hier ook gehouden werd wisten we niet of het door zou gaan. Maar gelukkig ging het door, een kwartier voor die tijd moesten we ons melden en dan liep er een meisje van de organisatie mee naar de boot. Ook hier konden we boven op het dek zitten. Wel onze jas aan hoor, want we waaiden er bijna vanaf. Na een kwartier vertrok de boot. Pppfff was wel even flink schudden eer we de haven uit waren. Maar wel een lekker zonnetje op onze toet. Na ongeveer een uurtje waren we weer terug. Kijk ik in het water zwemt er me daar een joekel van een kwal bbbrrr. We zouden even terug gaan naar ons plekje maar ik moest even plassen. Zie ik een Mac Donalds, René zegt dan wil ik wel een aardbeien milkshake. Blijkt dat ze hier geen ijs hebben dus ook geen milkshake. Even omkleden en later weer de straat op om wat te eten. Om de hoek bij ons zijn allemaal restaurantjes dus zijn we daar gaan zitten en hebben heerlijk gegeten. Hierna nog wat zitten drinken en toen weer terug. Wat tv gekeken en toen ons mandje in.

Zondag.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Terwijl René de broodjes haalt dek ik vast de tafel, en zet ik een kopje thee. Zo kunnen we gelijk aanvallen als hij thuis is. En aangezien er geen afwasmachine is gelijk na het ontbijt alles afgewassen. Anders loopt het zo op. René zat wat tv te kijken. Maar dat hebben we even geruild, hij op de tablet tv kijken en ik op de pc naar een appartement zoeken. Voor iedereen die het nog niet weet, we zijn hier om te kijken of we volgend jaar hier een maand kunnen verblijven. Nou bevalt het ons hier prima. Het appartement waar we nu in zitten is best heel mooi, maar wat ver weg van het strand. Ook de bedden zijn niet helemaal wat we zoeken. In één slaapkamer is een bed waar we niet samen in kunnen leggen. En in de andere slaapkamer staat een breder bed, maar aan 1 zijkant zit een plank en dat is niet makkelijk in en uit stappen. Dus willen we toch kijken of we iets anders kunnen vinden. Na een paar uur op internet te hebben gezocht had ik er een paar gevonden waar we konden gaan kijken. René had weer last van zijn zij en ging even een tukkie doen. Dus kijken dat gaan we later van de week maar gaan doen. Ik sla de pc dicht en ga de straat op om wat te lunchen. Omdat het zondag is zijn er een heleboel winkels gesloten. Maar er lopen genoeg mensen op straat. Na een tijdje te hebben gelopen ben ik ergens neer geploft en heb ik wat gegeten. Een broodje met zalm en brie eroverheen gesmolten. En een hamburgetje met kaas en een hele aparte saus. Hierna weer op huis aan. Geen idee waar ik allemaal heb gelopen maar ik ben er gekomen en dat zonder Google Maps. Ineens zag ik wat bekends en zo is het gelukt. René zat voetbal te kijken en had alles wat ik had bewaard weggeknipt. Ggggrrrr mannen. Maar ja morgen maar weer zien of ik het terug kan vinden. Na studio sport zijn we op zoek gegaan naar wat te eten. René wou wel een gebraden kippetje met patat. Ik had gekeken op internet waar ze kip hadden. Helaas was die helemaal vol en zijn we ergens anders gaan zitten waar ze kip hadden. Gelukkig hadden we paraplu's meegenomen, want het kwam met bakken uit de hemel. Het weer is niet wat we hadden verwacht qua regen. De temperatuur is wel lekker, maar ook een hoop wind. Na het eten was het gelukkig droog en liepen we droog over naar het appartement. René even Verstappen gekeken en nu legt hij in zijn mandje, ik ga hem achterna en tot morgen doeiiiii Kitty


  • 23 Oktober 2023 - 06:37

    Debbie:

    Klinkt als een goed weekend. Jammer dat het af en toe regent.


  • 23 Oktober 2023 - 08:17

    Hilda:

    Dat wordt opnieuw zoeken naar appartement wel fijjn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Dus volgend jaar een maand


  • 23 Oktober 2023 - 08:49

    Rachel :

    Voldaan weekend gehad. Dus thuis meteen Spaanse taal leren. [e-1f600] xx


  • 23 Oktober 2023 - 17:19

    Reny:

    Weer een fantastische verhaal kitty Rene ja weer genoten wat je weer schrijft kitty volgen jaar een maand weg blijven hartstikke leuk, ik ben benieuwd of jullie iets dan kan vinden daar


  • 24 Oktober 2023 - 22:41

    Jiannoula :

    maxxie gewonnen. Leuk he de hop on hop of [e-1f68c].

    heerlijke hapjes etentjes eettentjes. Foodtruck is wel wat voor jullie.,,

    flamo [e-1f9a9] dans mooi

    bonne notte

    Jiannoula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Een weekje vakantie, om te zien of het ons daar bevalt.

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2023

Weer thuis

25 Oktober 2023

Maandag en dinsdag

23 Oktober 2023

Weekend

21 Oktober 2023

Verder op verkenning

19 Oktober 2023

Op verkenning
Kitty

Actief sinds 07 Okt. 2017
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40041

Voorgaande reizen:

14 April 2024 - 15 Mei 2024

Malaga

07 December 2023 - 09 December 2023

Kerstmarkt Barcelona

18 Oktober 2023 - 25 Oktober 2023

Malaga

10 September 2023 - 26 September 2023

Vietnam

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

Centerparcs Meerdal

14 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Gezellig met de kleinkids op stap

21 Juli 2023 - 25 Juli 2023

Paar daagjes Duitsland

11 Juni 2023 - 25 Juni 2023

IJsland

14 Mei 2023 - 19 Mei 2023

Hamburg

16 Oktober 2022 - 23 Oktober 2022

Familiepret in Turkije

08 September 2022 - 18 September 2022

Thessaloniki

13 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Op vakantie met Fenrir en Linde

12 Maart 2022 - 18 Maart 2022

Valencia

30 September 2021 - 02 Oktober 2021

Eindelijk weer

07 Maart 2020 - 22 Maart 2020

Thailand

07 September 2019 - 22 September 2019

Amerika Louisianna

27 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Polen

07 Juni 2019 - 14 Juni 2019

Engeland

14 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Cruise

11 September 2018 - 26 September 2018

Java en Bali

11 September 2018 - 26 September 2018

Indonesië

09 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis China

Landen bezocht: