Granada - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kitty Schluter - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

26 April 2024 | Spanje, Málaga

Tuut tuut tuut, wat is dat voor geluid???? Juist de wekker en dat om 6.15 uur. Hup ons bed uit, poedelen en om 7.00 uur precies liepen we het hotel uit. We gingen vandaag met de bus naar Granada. Eerst moesten wanaf het hotel naar he4t hoofdbusstation. Dat ging makkelijk. Ieder uur vertrok er een bus naar Granada. Wij wilde die van 8.00 uur, we zouden dan anderhalf uur later daar zijn. Eerst een kaartje kopen, is het computersysteem gecrasht. Gelukkig staat er een apparaat waar je het zelf kan doen. Is even een dingetje maar uiteindelijk is het gelukt. Op de heenweg kregen we stoelen toegewezen en terug niet. Onderweg was er maar 1 stop dus dat is wel lekker. We hadden nog even tijd om een broodje te halen zodat we dat op konden eten onderweg. Ook snel nog even plassen en toen kon de rit beginnen. Het was een mooie bus met lekkere luie stoelen. Helaas mocht je in de bus wel drinken maar niet eten. Ik heb stiekem toch 1 broodje gegeten. We reden de bergen in en het was best bewolkt. Aangekomen in Granada gevraagd hoe we bij het Alhambra kwamen. Ook dit ging heel soepelttjes. Ik had op internet al gezien dat we het Alhambra niet in konden omdat alle tickets verkocht waren, we dachten wie weet aan in ingang lukt het misschien nog wel. Maar helaas pindakaas, de eerstvolgende kaar dat er tickets waren was voor 17 mei. Helaas zijn wij dan al weer thuis. Maar dit is wel een reden om nog een keer terug te gaan. Busje weer naar beneden genomen en toen zijn we naar de kathedraal geweest, jeetje wat is die mooi. Echt alles goud wat er blinkt. Ook waren er 2 orgels, zo groot niet normaal. Jammer dar er niet op gespeeld werd. Je kan niet alles hebben denken we dan maar. Ondertussen riep onze inwendige mens ook weer om eten, Wij een terrasje opgezocht en wat bleek je kon hier 10 verschillende tapas eten voor maar €10,=. Nou dat wilde we wel, het was best te eten. Dus zo zie je maar weer het hoeft niet altijd duur te zijn. Granada is een hele leuke plaats en we hebben er dan ook flink gelopen. Ook zijn we nog naar de graftombes van een vroegere koning en koningin geweest. Geen idee meer hoe ze heette maar het zag er wel heel mooi uit. Ondertussen was het ook al weer tijd om naar het busstation te gaan, want om 17.15 vertrok de bus weer terug naar Malaga. Nu hadden we een soort stadsbus, die zat lang niet zo lekker als heen. Deze deed er ook langer over omdat hij vaker stopte. Maar om 20.00 uur waren we weer bij het hotel, de spullen weggelegd en de straat weer op om wat te eten. Ja ja ja dat gaat de hele dag door dat eten hahahahaha. Naast ons hotel zit een heerlijk restaurantje dus hup daar naar binnen. Heerlijk gegeten en nu legt Rene heerlijk te knorren, en ik zal nog even over gister vertellen.

Rene had het druk dus die moest de hele dag werken. En omdat het wat bewolkt was zou ik de stad ingaan. De dag ervoor had ik een mooie gouden tas gezien maar helaas was het winkeltje dicht. Dus die zou ik vandaag gaan ophalen. Na het ontbijt gelijk met de bus naar het centrum. Rene had gezegd bij Mac Donalds uitstappen. Maar al wat ik zie geen MD. Ineens kijk ik een straatje in en zie de overdekte markt, daar moet ik heen. Snel op het knopje gedrukt, rijd die bus me toch een eind door ppppffff heb ik weer. Terug gelopen en op zoek naar het winkeltje, het was in het verlengde van de markt. Het zijn wel heel veel straatjes die hier op uit komen hoor. Maar ik heb het toch gevonden en gelukkig was het winkeltje open. Ik zeg die tas wil ik, de verkoopster haalt heb uit de buitenetalage en vraagt of ik hem even wil proberen en of ik het wel zeker weet. Dus ik vertel dat ik de dag ervoor er al was en dat ze toen dicht was. Nou daar begreep ze geen hol van, ze sprak namelijk geen woord Engels, en zo goed is mijn Spaans nou ook weer niet. Maar terwijl ik zo sta zie ik nog een leuke tas die ik nog niet heb. Toen begreep ze er helemaal niks meer van 2 tassen en in zo een korte tijd. Even afdingen en toen was ik weer twee tassen rijker. Nog heerlijk door de stad lopen slenteren en ook leuke jurken gezien. Maar die zijn voor een volgende keer, alles tegelijk is ook niet leuk. Ik had geen zin om met de bus terug te gaan dus ben ik heerlijk gaan lopen. Eerst door de haven, wat een boten leggen daar niet normaal zo mooi. Wat zou ik daar graag even binnen willen kijken. Na de haven verder langs het strand, ik had nog niks gegeten en zag een gezellig restaurantje. Hier neergeploft en een bord vissoep genomen. mmmmmm wat lekker. Hierna door naar het hotel. Rene was ondertussen klaar en na nog wat tv te hebben gekeken om kleden voor het avondeten. Ik had van vanmiddag verteld en dat leek Rene wel wat. Oho nu kwam het erop aan, kon ik het vinden of niet. Maar omdat we nu een paar haltes met de bus gingen kwamen we heel anders uit. Dus na 3x dezelfde weg te hebben overgestoken waren we waar we moesten zijn. Ik leer het nog wel eens dat blijkt maar weer hahahaha. Na het eten even de calorieen eraf dus lopend terug naar het hotel.

Nou het is weer een heel verhaal geworden, ik hoop dat het jullie nog niet verveeld.

Wij vervelen ons zeker niet, de dagen vliegen voorbij.

Tot het volgende verhaal doeiiiii Kitty


  • 26 April 2024 - 07:39

    Debbie:

    Klinkt weer als heerlijke dagen. X


  • 26 April 2024 - 08:13

    Hilda:

    Zo te lezen hebben jullie het naar je zin.

    Leuk nieuwe gouden tas .je oude was toch de rits stuk. Maar bij een nieuwe tas hoort ook een nieuwe jurk.

    Jammer dat alhambra niet gelukt is.


  • 26 April 2024 - 10:11

    Ria :

    Dat was weer een verhaal jammer dat je Alhambra hebt gemist maar dat is voor de volgende reis ik heb het idee dat jullie je niet vervelen omdat ook voor jou de tijd snel gaat ga nog maar lekker genieten en wat mooie trapjes maken gr


  • 26 April 2024 - 16:32

    Reny :

    Je bent weer geslaagd met inkopen, nu de jurken nog ! Mooi verhaal Kitty, misschien de volgende keer dat René meegaat met je , als René even niet te werken, kan René ook genieten van alles wat ij heb beleefd allemaal [e-1f923] genieten jullie lekker samen


  • 30 April 2024 - 20:38

    Jiannoula :

    heerlijk en de tijd vliegt zkr voorbij.

    maar lekker genieten van het eten cultuur alles.

    grt Milonga [e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Malaga

Eens kijken hoe het bevalt om langer weg te zijn.

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2024

Foto's

01 Mei 2024

Mijas

26 April 2024

Granada

22 April 2024

Foto's 2

22 April 2024

Foto's
Kitty

Actief sinds 07 Okt. 2017
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 42852

Voorgaande reizen:

14 April 2024 - 15 Mei 2024

Malaga

07 December 2023 - 09 December 2023

Kerstmarkt Barcelona

18 Oktober 2023 - 25 Oktober 2023

Malaga

10 September 2023 - 26 September 2023

Vietnam

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

Centerparcs Meerdal

14 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Gezellig met de kleinkids op stap

21 Juli 2023 - 25 Juli 2023

Paar daagjes Duitsland

11 Juni 2023 - 25 Juni 2023

IJsland

14 Mei 2023 - 19 Mei 2023

Hamburg

16 Oktober 2022 - 23 Oktober 2022

Familiepret in Turkije

08 September 2022 - 18 September 2022

Thessaloniki

13 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Op vakantie met Fenrir en Linde

12 Maart 2022 - 18 Maart 2022

Valencia

30 September 2021 - 02 Oktober 2021

Eindelijk weer

07 Maart 2020 - 22 Maart 2020

Thailand

07 September 2019 - 22 September 2019

Amerika Louisianna

27 Augustus 2019 - 29 Augustus 2019

Polen

07 Juni 2019 - 14 Juni 2019

Engeland

14 Maart 2019 - 22 Maart 2019

Cruise

11 September 2018 - 26 September 2018

Java en Bali

11 September 2018 - 26 September 2018

Indonesië

09 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis China

Landen bezocht: